Alla inlägg den 3 juli 2007

Av Kicki - 3 juli 2007 20:06

Jag är inte helt säker på egentligen varför denna känsla är så irriterande svår att bli kvitt. Men jag inbillar mig att jag fått någon slags insikt. Detta drabbade mig för flera år sedan, och likt ett klistermärke sitter det fortfarande fast i mitt undermedvetna. Ni vet - ett sådant där klistermärke med jordens klister som nästan är omöjlig att utplåna. Jag vet vad jag talar om i det fallet då jag en gång i tiden bott i ett hus med en dörr där husets tidigare ägare tyckt det var charmigt att låta barnen lämna färgglada avtryck. Dörren behövde slipas om jag inte minns fel för att tillintetgöra märkena efter MILJONER klistermärken i alla former och färger!


Insikten består i att det är numera helt nödvändigt att plåga kroppen i ovana ansträngningar. Jag går antagligen inte opåverkad genom livet jag heller, utan har låtit mig matas av detta "måste" från både magazin och TV. Men, jag känner helt tydligt att ungdomens fräschör har obarmhärtigt gått mig förbi, och detta måste jag sålunda göra något åt!


Dag 2 i "mitt nya liv"

En lika rask promenad som i går, men med undantaget att idag var det inte lika lockande att sätta sig på verandan och äta frukost. Dessutom stötta jag ihop med maken i köket och han hade samma mål med sitt varande som jag. Han skulle också äta - så det blev soffan framför TV:n som blev utsedd till dagens frukostmiljö. Men det är otroligt skönt att få äta i lugn och ro och slötitta på dumburken om man vill, och småprata med sin älskade om man vill innan ungarna gör entré. De har på ett mycket märkligt sätt en smått otrolig förmåga att bli den självklara medelpunkten i vad som ska hända, så att få äta frukost UTAN ungar är lyx! Tro mig, jag har ätit frukostar med ungar i 17 år... Men att få krypa upp i samma nämnda soffa på kvällen när aktiviteterna börjar falna så smått, TILLSAMMANS med samma ungar är nog en ännu större lyx!


Jag kan nog inte lika käckt som igår utropa hur bra jag mår om sanningen ska fram... Det gör ont lite varstans, tex armbågarna (vad som nu är så ansträngande för DEM kan man ju fundera länge på!!). I morgon blir det resa till Den Stora Staden (Linköping i vårt fall) så då hoppar jag promenaden. Tror nog det är klokt - kroppen måste ju få tid på sig att återhämta sig från chocken - ELLER HUR!!


Men jag mår fortfarande bra.. ;-)/Kicki

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards