Alla inlägg den 5 juli 2007

Av Kicki - 5 juli 2007 12:05

... så händer det ju faktiskt en hel del annat också. Britter blir frisläppta efter att ha varit kidnappade (eller Alan var nog bara en person) under alldeles för många veckor. En sexåring har blivit allvarligt skadad efter att ha fått ett rostigt fotbollsmål över sig. Kd är åter i rampljuset, och denna gång flinar en gammal sk. hjärtefråga upp sig ånyo i form av abortfrågan. Att vara eller inte vara - är helt uppenbart frågan! Vatten fortsätter att komma ner i för stora kvantiteter i för koncentrerade områden - ÖVER ASIEN! Men där ska de visst vara vana vid att det dör en hel hög människor varje år vid monsunregnen, så de kanske är mer luttrade än vad smålänningarna är vid vattenfyllda källare, eller sommarstugeägare vid begreppet "sjötomt".


Om Alice Timander har jag nog inte ett dugg att säga faktiskt! De gånger jag fått anledning att notera hennes existens är när jag väntar tåligt på att bli fin i håret hos min frissa. Oavsett premiärer eller inte så tycker jag att det är beundransvärt att upp i så hög ålder som hon ändå kom, fortfarande vara nyfiken på livet och se nya saker som möjligheter, och inte problem Att fotboll är farligt har jag för länge sedan begripit! Betydligt mer farligt än "min" sport - hästsport (dressyr och hoppning). En av sönerna både rider och spelar fotboll, och gissa vilken sport han blivit sargad av mest! En ledtråd - klotformade bollar har varit inblandade... Om Kd då? Tja - vad finns det egentligen att säga? Personligen tycker jag att det vore väldigt praktiskt att samla alla med solklara uppfattningar och lösningar i samma parti! Jag vet redan namnet - Black´n white. Det gäller inte bara abortfrågan utan andra frågor också som väldigt lätt blir "antingen eller"- frågor. Jag tror nog att Kd i längden klarar sig bättre utan personer som tjurigt envisas med att hålla fast vid en ideologi där man slipper träng in i frågan lite djupare utan "vet" hur andra bör vara. Vad vattenmängden beträffar så kan jag ju naturligtvis kosta på mig att vara ironisk eftersom jag inte har någon vattenfylld källare - trots att jag bor i det område i Sverige som blivit regndrabbat. Joo, vår hästhage är numera en insjö, och det kommer tå åtskilliga veckor innan den blir brukbar igen. Men i förhållande till monsunen kan jag inte låta blir att notera; "den som har mycket - förlorar mycket". Vad är ett bortspolat plåtskjul mot en förstörd källare?


"Den stora staden" var precis som jag minns den. Man hinner bara hälften av det man tänkt sig, och man är i alla fall dödstrött när man åter tar mark i hemmets lugna vrå. Kvällen avslutades med bio. Vi avnjöt, eller kanske förtvivlat försökte förstå handlingen i, Pirates of the Caribbean 3. Jag har inte sett 2:an vilket jag misstänker är en förutsättning för att få lite grepp om handlingen i 3:an. Oavsett detta blir jag ändå imponerad av alla effekter av båtar som sprängs i luften och folk som flyger som vantar åt alla håll mm. Johnny Depp är ju inte helt obehaglig att beskåda heller! En skådis som helt klart finns uppsatt på min 10-i-topp-lista, och då naturligtvis för sina talanger som just skådis! "Vår egen" Stellan Skarsgård fick ett litet hörn av filmen också. Min kväll fortsatte så i TV-soffan, men av det är jag inte speciellt medveten. Jag vaknade nämligen strax innan kl. 5 i nämnda soffa i morse!

Mors!/Kicki

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards