Alla inlägg den 7 juli 2007

Av Kicki - 7 juli 2007 00:20

Egentligen är det ju mer än lovligt fånigt att skriva en dagbok över en dag som inte är äldre än 30 minuter när det skrivs! Men skrivklådan gjorde sig extra besvärligt påmind, och då får jag väl helt enkelt sitta och ge ett bidrag till hur jag tror att dagen kommer bli. Det kan ju vara roligt att raljera över sig själv efteråt när det "inge bidde".


Vi har två bilar i familjen - en till varje förvärvsarbetare. Båda bilarna har under fredagen varit hos varsin bilreparatör av skilda skäl. Lite senare idag, när jag har sovit några timmar (...) så kommer förhoppningsvis den ene av bilarna vara körduglig, eftersom jag planerar en liten åktur. Denna gång blir det mot Örebrohållet jag styr, men svänger någonstans kring Askersund. Det är marsvinen som styr min kosa dit! Dessa små krulltottar - håller verkligen både mig och maken sysselsatta! Mest maken faktiskt, eftersom det är han som står för den största arbetsinsatsen för tillfället. Ett marsvinsrum kombinerat med kontor till mig håller nämligen att ta form i ett uthus. Jag ska träffa några lika märkliga typer som mig själv som lättast kännetecknas som "marsvinsidioter" kanske. Idioti eller inte, det kommer bli väldigt roligt att träffa goda, glada vänner och bara sladdra om smådjur med lång, sträv och lite lockig päls. Min marsvinsras heter lunkarya och är en svensk "uppfinning" genom moder naturs helt egenproducerade nyckfullhet. Det heter med ett finare namn mutation. Oavsett vilket så är de rara små grisarna bara helt oemotståndliga!! Jag har sålt en liten bebis, och en förväntansfull och glad ny ägare väntar ivrigt (om några timmar då alltså) på att jag ska komma med det lilla djuret. Jag får se vilket färdmedel som blir lämpligast att ta; bilen.... eller båten!/Kicki

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards