Alla inlägg den 17 juli 2007

Av Kicki - 17 juli 2007 18:28

Åskan har legat och lurat hela dagen idag, men inte brutit ut. Södra Sverige har tydligen fått vad de tål av den varan, men oss hoppade det värsta vädret över. Jag har tillbringat en svettig timme (drygt!) på hästryggen och tränat för en för mig helt ny tränare; Maggie von Wachenfeldt. Roligt och lärorikt, och mycket svettigt... Transpirationen berodde inte på att det var ett särskilt hårt pass, utan luften har varit av karaktär "går att skära med kniv". Tillslut nästan önskade vi att det skulle braka loss ett åskoväder för att rensa luften.


Äldste sonen går och hänger något med huvudet, eller gjorde i en kvart eller så. Han har fått klara besked om vad som händer med hans båda vänner från Frankrike. Vi blir inte riktigt kloka på var/hur/varför, men till oss kommer de inte denna sommar i alla fall. Några platser på flyg lär inte finnas förrän nästa vecka (trots att vi själva varit inne på Ryan Airs hemsida och kollat att det VISST finns platser...), och det är så dyrt för de båda ynglingarna att bara gå och vänta i Paris så de åker tillbaka till Nantes. Lång näsa på oss, och oöverskådligt lång på dem! Det är verkligen ett antiklimax i dess verlkiga betydelse... Sonen har planerat deras vistelse och sett fram emot att få göra lite spännande saker tillsammans med dem. Av detta blevo intet.


Själv ska jag åter ta tag i mitt liv en smula så marvinen får nyskurade lådor till kvällen att krypa in i. Jag kommer flytta om lite också då, och tutta ihop nya kärlekspar ;-). Och på tal om det så fick jag fyra nya marsvinsbebisar fördelade på två honor igår!! URSÖTA!!! Bilder kommer läggas ut på min hemsida - i kväll, tidigast vid 10-tiden. Så välkomna i morgon och spana in mina troll!! Länken till höger heter Poppys marsvin.


 Åter till sysslorna.../Kicki


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards