Alla inlägg den 1 augusti 2007

Av Kicki - 1 augusti 2007 22:44

Jag vet - de ÄR nödvändiga i dagens tokiga samhälle! Det gör dem inte billigare eller mindre krångliga att äga för det... Vi har två. Båda har visat oss sin makt denna sommar. Makten av att skänka sina ägare ont i magen. En vit av märket Toyota Previa och en röd av märket Subaru. Den förra är vald av det enkla skälet att det är praktiskt att hela familjen kan resa i samma bil (vi är 7!), och den senare vald för den har fyrhjulsdrift och lågväxel - mycket användbart när man kör runt på hästtransporter! Två bilar behöver vi i vilket fall, då maken och jag åker och precis varsitt håll när vi ska till våra respektive jobb. Dessutom på olika tider.


Båda bilarna har som sagt denna sommar gett oss kalla kårar! Det har varit bromsbackar/skivor och katlysator - ja, jag vet inte allt. Den vita gick hur som helst inte igenom besiktiningen för drygt en månad sedan. Nu råkar vi vara begåvade med en sällsynt duktig granne. Han är bilmekaniker. Visserligen med Mercedes som specialité (Mersaägare kommer MILTALS ifrån för att få glädje av grannens kunskaper!) men som visat sig också förstå sig på asiatiska bilar! Idag skulle jag så åka och ombesiktiga åbäket. Vi hade redan dragit på oss körförbud eftersom tiden vi hade på oss enligt Bilprovningen var för snålt tilltagen. Men TILL Bilprovningen får man ju köra, så det gjorde jag idag! Jag var inte speciellt orolig för att den skulle bli underkänd idag också, men ändå känns det så otroligt skönt när man fått "grönt ljus" att köra ytterligare ett år. Bilen är från 1995, så den är helt klart i pensionsåldern. Men, "alla" säger att den är i bra skick, och då får den faktiskt hålla ut ett tag till!


Mer har jag inte orkat idag faktiskt... Eller, jag passade på att gå och kika på kakel i tre affärer när jag ändå var i Vimmerby. Vi ska kakla ett badrum har vi fått för oss. Så DET gjorde jag också, men annars har jag inte gjort många knop idag. Tvättmaskinen har gått blöt idag också. På torsdag bär det nämligen iväg till Kiruna för somliga i familjen. Då behövs den vita bilen VERKLIGEN eftersom det är ett nätt litet gäng som ska åka till Arlanda tidigt på morgonen. Scrolla ner för att få SE det tappra grabbgänget!


Gäsp - hoppas på bättre ork i morgon!/Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards