Direktlänk till inlägg 2 augusti 2007

Mer hästar ;-)

Av Kicki - 2 augusti 2007 23:06

Sonen är inte så glad idag. Vi har haft besök nämligen. Vanligtvis brukar han nog tycka att det är ganska trevligt när det kommer folk. Han var inte direkt otrevlig idag heller, men hade mycket dubbla känslor inför deras vistelse hos oss. De var nämligen här för att titta på vår kära Daddys Boy - sonens ponny. Sonen behöver en ponny med mer go i, och då behövs stallplats... Den ekvationen går bara ihop om antalet hästar minskar här hemma först...


Han red snällt och visade Daddy så gott han kunde. Daddy visade sig från sin allra lataste sida - så vi får väl se :-/ Han har ju gått och käkat gräs ENBART i flera veckor nu, och sådant blir inga hästar pigga och alerta av tyvär. Den lilla tösen (och hennes lillasyster) som var och kikade blev dock väldigt "kär", trots att hon faktiskt åkte i backen. Vi får väl se. Daddy är ju en gammal gubbe på 19 år, så han har ju för länge sedan slutat att hetsa upp sig i onödan. Söt och go är han hur som helst, och vi kommer sakna honom vansinnigt om han åker!! Otroligt vacker faktiskt, och det är inte bara som jag som ägare tycker. Han ÄR vacker att beskåda, och har varit en "eyecatcher" på tävlingsplatser vi har varit på. Tyvär kan man inte behålla hästar bara för att de är sköna att beskåda.


Detta har faktiskt tagit större delen av dagen, då jag bjöd på fika också. När två hästgalna "tanter" sätter igång och tjata - då går tiden! Himlen har varit hotfullt grå i princip hela dagen, och jag har bara väntat på att det ska komma en ordentlig skur. Men av detta intet!


Mannen har ringt från Kiruna - och det var där som regnet var visade det sig. De är på plats nu och har fått upp sina tält på campingen. I morgon bär det så av till Nikalokta (eller vad 1000 det heter..) för att sedan därifrån besegra berget (Ja - Kebnekajse alltså!). Äldste sonen vaknade med halsont och har varit allmänt hängig hela dagen idag - så det kanske blir riktigt strapatsrikt... Nämnd unge "råkar" dessutom vara opererad för hjärtfel (när han var 2 år) så han ska ju definitivt inte utsätta sig för ansträngning om det finns risk för infektion/förkylning... Jaaa, krokbenen duggar tätt denna sommar.


Fortsättning lär DEFINITIVT följa!/Kicki

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards