Alla inlägg den 12 augusti 2007

Av Kicki - 12 augusti 2007 00:00

Hur löser man problemet med husdjur när man åker på semester? Jag är begåvad med två föräldrar som i sin tur haft den goda smaken att skaffa en sommarstuga. Denna stuga har varit ett stående inslag i min sommartillvaro sedan 1969/1970 då den bygdes! Det roliga är att mina barn uppskattar väldigt att åka till Öland varje år. För det är på Öland som stugan befinner sig. Om jag nu hade varit lite mer av det normala slaget så hade jag väl på sin höjd haft en hund att bekymra mig om som extra barlast. Allt efter åren har gått och jag blivit allt oklokare har dock antalet djur bara stigit. Till husdjuren räknas numera inte bara hundarna (som visserligen minskat i antal från tre till två sedan förra sommaren) utan hästar och marsvin! Katterna har alltid fått "klara sig själva" när vi åker iväg då de i alla fall är utekatter, men ordna med viss tillsyn behöver man ju göra i alla fall!


Detta år var det som sagt inte bara hundarna och hästarna som vi behövde bekymra oss över, utan ett helt gäng med långhåriga och helt oemotståndligt lurviga marsvin! För att göra bilden lite mer komplicerad kan ju tilläggas att jag för säkerhets skull sett till att skaffa mig en hyperallergisk far! Allt med päls resulterar i mindre syre för pappa... Ibland ackompanjerat med igensvullna ögon. Han måtte gjort något oförlåtligt i sin gröna ungdom som blev drabbad av en totalt djurtokig dotter!


Men - man är inte smålänning för inte! Man tar helt enkelt och stuvar in marsvinsburarna i hästtransporten! Smålänningar är fiffiga - inte snåla! Lite "värdelöst vetande" för er som totalt missuppfattat given fakta! Jag brukar dock bli beskylld för att dölja mitt ursprung väl - jag har inte gurglande tungrots rrrr, och min vistelse "utomlands" (i Göteborg tex...) har inte hjälpt till att återbörda mitt språk till en grötig oförståbar massa.


Innan detta tilltag tilltog ägnade dock maken och jag en försvarlig del av dagen med att sätta upp glasfiberväv i taket på det blivande marsvinsrummet. Sedan fördröjde jag ytterligare tiden för avfärd genom att måla väggarna där redan nämnd väv sedan några dagar sitter. Med hästarna i tryggt förvar hos lika hästtokig väninna, katterna försedda med mat som skulle räcka väl en månad (...) samt marsvin och hundar instuvade i transport och bil så åkte vi så ÄNTLIGEN iväg, med destination ÖLAND.


Med hopp om lite solbränna.../Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards