Alla inlägg den 15 augusti 2007

Av Kicki - 15 augusti 2007 23:31

Öland ÄR verkligen solen och vindarnas ö! Maken och jag tog de två mindre barnen (8 och 10 år) på en liten biltur från Djupvik till Äleklinta och tillbaka. Med kameran i högsta hugg slängde jag mig ut i vildmarken och fotade för glatta livet. Tonårssönerna åkte moped i stället...


Hela familjen åkte också till Källa för att fajtas på crosscart banan där. Tonårssönerna hade bestämt sig för att "krossa morsan" men av det blevo inget! Jag körde snöpligt nog om två av dem i stället... Den tredje fick redan från start ett ointaget försprång då hans crosscart helt enkelt startades betydligt tidigare än min! Jag fick dock inte fullfölja mina heat eftersom bensinen tog slut (...)! Det resulterade dock i att maken förhandlade sig till fria glassar till hela familjen.


Middag intogs på Madesjö strutsfarm tror jag det heter. Dagens rätt var kort och gott strutsstek - gudomligt gott! Men eftersom vi vände hela "tivolit" hemåt denna afton fick vi ändå stanna till på Statoil i Målilla för att fylla på med mer föda i våra magar. Vi sladdade in där 5 minuter innan de stängde...


Skönt ändå att vara hemma igen!/Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards