Alla inlägg den 19 augusti 2007

Av Kicki - 19 augusti 2007 23:29

Usch och fy!! Jag mår nästan illa när jag tänker på hur fort tiden rusar iväg. En hel sommar har passerat, och nu återstår bara väntan på nästa... Med stormande kliv forserar dagarna fram, och ungarna börjar skolan igen. Pratade med en kompis på telefon idag, och hon befann sig mitt i svampskogen! Jag har ännu inte lyckats komma iväg dit... Denna helg har varit av sorten swooop! Den har bara swischat förbi med andra ord.


Denna dag har helt och hållet styrts av att Daddys Boy ska åka. Jag ägnade en försvarlig del av förmiddagen åt att leta efter hans vintertäcke! Det är uppslukat av underjorden helt enkelt. Jag hittade annars täcken som jag för länge sedan glömt att vi har. Jag och näst yngste sonen fick bevittna när en kattunge föddes under tiden vi var i stallet. Katterna hade samlats runt matskålen när en av dem började bete sig mycket märkligt. Hon vinglade till och såg först ut som om hon var förgiftad. Tillslut slängde hon sig på rygg och - PLUPP - kom det ut en kattunge! Man måste ju fundera lite över hur sådana djur egentligen fungerar... Hade hon verkligen trott att hon skulle hinna äta lite först innan hon hängav sig åt födandet?


Nu är Daddy inte längre vår... Iväg kom de tillslut, och två mycket förväntansfulla små flickor tyckte det var ganska onödigt att vi skulle dricka kaffe ;-) De ville hem så fort som möjligt! Men kör man över 25 mil för att köpa häst så gör det ju inget om man tar det lite lugnt och får ner en bit innan motsvarande resa åt motsatta hållet påbörjas. Jag har fått besked att allt gått mycket bra, och att gamla Daddy var lugn som en filbunke när de kom fram. Fann sig snabbt bland de nya hästarna - skönt!


Jag har fotat marsvin på eftermiddagen. Jag höll på att knäckas tillslut, men jag lyckades få alla bebisar som bor kvar att fastna på kort. Särskilt en höll på att få mig fullständigt GALEN! Han kunde bara inte sitta still... Jag är alltid ensam när jag fotar mina grisar. Det är bäst så. Jag blir otroligt frustrerad när någon ska "hjälpa mig" och inte riktigt vet hur eller har den rätta tajmingen. Då är det bättre att vara galen i sin ensamhet... Jag har inte laddat upp dem på "Blogga gratis" än, men gör nog det under veckan.


Ny vecka - nya uppgifter/Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards