Direktlänk till inlägg 25 augusti 2007

Utställning i Jönköping

Av Kicki - 25 augusti 2007 22:19

Klockan ringde redan klockan 6.00, och jag och sonen försökte få upp ögonen. Som vanligt blev jag helt klarvaken efter en liten stund - när jag sover borta! Varför kan jag inte vara lika "effektiv" när jag är hemma..? Efter lite pyssel med diverse marsvin så var tillslut frukosten i magarna och marsvinen i bagaget på min bil. Destination Jönköping! Vi kom iväg lite senare än vad vi kanske tänkt oss, och jag kände mig lite stressad över alla fartkameror som stod som en skog längs vägen...


Incheck mellan klockan 8.00 - 9.00 och vi var framme kvart i. Det var rimligt uttryckt KAOS på utställningsplatsen! En hel del folk hade åkt fel och skyltningen var av det mer anonyma slaget. Själv var jag ganska "tom" i skallen då jag för första gången skulle ställa marsvin själv. Sonen var ganska förväntansfull också - men väldigt trött såhär på morgonkvisten. När vi väl passerat nålsögat och alla våra djur befann sig fria från ohyra, så var det lite huggsexa om platser att ställa marsvinsburar på. Jag kände mig väldigt förvirrad så 42 år jag ändå är, men bestämde mig för att försöka hålla god min. Min lille gris blev bedömd precis innan man bröt för lunch. Han fick 87 poäng av 100 möjliga, vilket tydligen ska vara "bra" (med en sådan där ansträngd röst folk får när de egentligen menar att det bara är medelmåttligt...) Själv var jag bara så full av beundran att min lille trasseltuffs satt still!! Han var väldigt nyfiken tillslut, men höll sig på "mattan", eller - en ihopvikt handduk.


Sonen och jag drog tillslut iväg in till Jönköping och åt lunch. Något mer matnyttigt fanns inte i närheten av utställningsplatsen. Det fick tillslut bli A6 efter att vi upptäckt att Eurostop inte har någon restaurang öppet helger (trots en sådan där skylt med sked och gaffel ute vid E4:an...) Jag åt snitzel och sonen tog hamburgare. Vi försåg oss med en ganska väl tilltagen godispåse också...;-) Tillbaka igen började jag att må allt sämre. Det går inte förklara vad det riktigt var, mer än att det högg i bröstet på mig. Först bara lite som en aning, men tillslut såpass rejält att jag blev nästan lite rädd. Jag gick till bilen och satte mig vid ett par tillfällen, och sista gången somnade jag...


Jag hade egentligen tänkt vara kvar tills efter utställningen då det var tänkt att det skulle vara ett möte. Men jag kände att det var mer än lovligt dumt att vara kvar när jag nu inte mådde riktigt bra. Camilla hade tröttnat för länge sedan på oredan också, så vi tog helt enkelt och åkte hem. Camillas lilla lunkajunior Frida fick hela 89 poäng och ck! Ett underbart marsvin som jag är fruktansvärt avhundssjuk på henne för...!! Jag såg den redan när den var en lite ulltott - och den har inte blivit fulare...


Jag och sonen stannade och fikade lite hos Camilla innan vi åkte hem igen. Ett litet stopp ytterligare för att lämna av en naken gris samt tomma burar. Väl hemma stöp jag efter en stund i säng...


Fortfarande ont../Kicki

 
 
Ida

Ida

27 augusti 2007 08:34

Haha.. Din beskrivning av 87p är verkligen klockren!
Det viktiga är väl inte poängen egentligen utan att lära sig se styrkor och svagheter och därmed kunna bilda sig en egen uppfattning.
Du dyker väl upp till helgen?! :)

http://idefix.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards