Direktlänk till inlägg 28 augusti 2007

Tankar i huvudet på en kurator...

Av Kicki - 28 augusti 2007 11:25

Under dagen som förflutit har jag funderat en hel del. Jag sätter mig i bilen och åker drygt 2 mil i princip rakt väster ut. Jag träffar EN patient. Visserligen följer jag med samma patient in till en träff med Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan, efter vårt samtal - så det kanske räknas som två.. Jag skriver på datorn. Går tillslut och äter lite lunch. Sätter mig i bilen och åker nästan 10 mil väst - norr ut för att landa i Linköping. Kommer lite "för tidigt" då jag tagit ut tiden med väl god marginal. Sitter så tillslut på ett nytt möte, men denna gången tillsammans med kuratorskollegor. Vi är kurtorer på vårdcentraler runt om i vårt kära Landsting och behöver således träffas en gång i månaden då flertalet av oss saknar andra kuratorskollegor på våra arbetsplatser.


Jag försöker verkligen vara miljömedveten! För det mesta handlar jag KRAV-märkt såvida det inte är typ dubbla priset. Kaffe och bananer skulle jag aldrig drömma om att köpa om det inte var KRAV- och rättvisemärkt. (Rättelse genast! - I somras FANNS inte "mitt" kaffe att uppbringa på Öland!) Det är dock svårt att "leva som man lär" när man bosatt sig på landsbygden. Åter igen kommer jag nu gnälla över att bilen är ett fullständigt måste. Som simpel vårdcentrals kurator har jag alltså suttit i min bil och kört nästan 18 mil idag - bara "i jobbet". Man kanske skulle blivit agronom, eller öppnat plantskola i stället?


Bilden föreställer min son på utställningen i Jönköping. Om ni ser något som liknar en liten nos i ett grått nystan, så är det marsvinet vi hade med oss!


Måste tänka vidare../Kicki

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards