Direktlänk till inlägg 31 augusti 2007

Näe - vad SKA jag bli när jag blir stor...

Av Kicki - 31 augusti 2007 12:10

Ytterligare en bild från utställningen, denna gång nosen på en otroligt söt lunkarya! Den som inte förstår att man faller pladask för något sådant här behöver gå i samtal... ;-)!


Lite ödesmättat kan jag konstatera att jag precis upplevt "min sista lediga fredag". Vad gjorde jag av alla andra som passerat de senste åren? Men, att gråta över spilld mjölk är inte min grej - och inte speciellt verkningsfullt heller. Denna fredag startade jag med att dammsuga. Jag kanske BORDE ha befunnit mig i vår bostad när jag gjorde det. Där behövs det verkligen också en rejäl svängom. Men det var inte där jag sög upp partiklar. Det var naturligtvis i MARSVINSHUSET! Det börjar arta sig nu faktiskt. Dammsugarn tjöt och jag fick lite lätt huvudvärk innan golvet var rent. Jag vågade inte slå av på takten, utan satte genast igång med att blanda till grundfärg. Det ska vara 10% lacknafta tillsatt till golvfärgen vid första strykningen. Jag valde att rolla även golvet.


Jag har alltid så läng jag kan minnas haft svårt för att krypa omkring på knäna. Jag får rejält ont tillslut! Så jag varierade arbetsställningen med att ömsom krypa och ömsom stå i "fällknivsställning". Naturligtvis med resultatet att när jag var färdig, hade ont i BÅDE knän och rygg. Huvudet dunkade ju sedan tidigare... Det avgör helt klart saken! Om jag inte klarar av att måla 17 m2 golv utan "arbetsskada" är det nog inte som målare jag ska se min framtid.


Jag tyckte jag kunde sitta vid datorn med ganska gott samvete efter den prestationen. Jag har planerat att åka på en kurs till Stockholm i morgon. Det är en kurs i hur man avgör vilka färger marsvinen har. Helt otroligt viktigkurs alltså! Det begriper ju vem som helst att man måste kunna vad färgerna heter - och helst se skillnad på skiftningar och variationer. Jag satte mig alltså vid datorn för att gå ut på sj:s hemsida och boka biljett. Efter att ha klickat mig fram och tillbaka på både SJ:s och Östgötatrafikens hemsidor, var jag tillslut ganska nedslagen. Hur jag än vände och vred på saken (försökte även med Swebus!) så kommer jag inte till Kisa förrän 23.10 Joo, om jag åker från Stockholm vid 14 - 15-tiden.... Jag behöver åka redan 7.40 för att vara framme i hyfsad tid - och då måste jag rannsaka mig själv...


Maken tyckte tillslut att jag kunde väl ta bilen när det nu var så struligt. Men 7 - 8 timmars bilkörande under en och samma lördag är inte något alternativ för mig heller som det är nu. Jag känner att jag behöver vara klok och förståndig och inte bränna allt krut på en gång. Nästa vecka kör jag igång för fullt, och är dessutom "ensam" må - on då mannen är iväg i jobbet. Det betyder väldigt mycket tidspassande för mig för att få logistiken att fungera. Efter mycket funderande bestämde jag mig så tillslut att jag inte åker i morgon! Jag hade då redan aviserat mina tankar till folk som ska till nämnd kurs - så förhoppningsvis är det ingen som skickar någon efterlysning... Tråkigt! Men jag får se det som att jag får "en hel lördag" att göra annat här hemma på i stället. Måla tex...


Kanske ska fortsätta som socionom ändå../Kicki

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards