Alla inlägg den 4 september 2007

Av Kicki - 4 september 2007 12:14

Jag överlevde gårdagen! Jag hann och hämta på fritids innan de stänger. Jag hann köra näst yngste sonen till ridskolan. Jag hann till och med ta in hans ponny från hagen och hjälpa till att göra iordning den. Jag hann köra yngste sonen hem så han slapp vänta i ridhuset på sin bror. Jag hann åka tillbaka och titta på ridlektionen. Jag hann åka tillbaka till Kisa för att hämta äldste sonen från "skolan" (han kom visserligen flera timmar tidigare, men hade varit en sväng på musikskolan och gjort upp när han ska spela där, samt varit hemma hos en kompis). Jag hann in på Konsum en kvart innan de stängde för att köpa mjölk mm. Äldste sonen fick möjlighet att övningsköra hem. Väl installerad i hemmet tjugo över åtta samlade jag mina kycklingar framför TV:n för kvällsfika. Vi kom mitt i "Söderkåkar" och det var lite svårt att få de yngste att slita sig för att gå till sängs när de ätit klart.


Jag avslutade kvällen med att somna framför TV:n...! Mina hänsynsfulla söner såg till att inte väcka mig när de tassade iväg till sina rum för att klokt nog sova i sängarna. Jag vaknade inte förrän äldste sonens väckarklocka levde rövare i rummet intill TV-rummet - kl. 06.00 Det innebar dock att jag kunde köra honom till bussen i Kisa och ändå hinna komma tillbaka innan kl. 07.00 då resten av barnaskaran måste kliva upp. Fem över åtta var jag på jobbet, nästan pigg. Det är nog lika bra att låsa dörren och slänga bort nyckeln. Till TV-rummet alltså! Jag KAN tydligen inte komma ur soffan när jag väl parkerat där, utan somnar "så gott". Ryggen har dock vissa anmärkningar att göra på mitt val av sovplats.


Direkt efter jobbet idag måste jag åka till Kisa (tar 25 min) för att hämta äldste sonen. Jag slutar 16.30, så jag borde kunna vara där runt 17-tiden. Sedan gäller det att åka direkt hem, hysta av unge nr 1 för att slänga in unge nr 2. Sedan vända kylaren mot motsatta hållet igen. Jag och son ska få våra hår kortare med tid bokat 18.00 Vår frissa är en ganska populär frissa, så man gör klokt i att komma på de tider man tidigare bokat! Egentligen har jag ett styrelsemöte kl. 18.30, men eftersom frissan "var först" måste jag välja henne. K a n s k e att jag hinner med en liten slatt på slutet, men det får jag se. Vem som ska laga maten har jag inte riktigt löst än. Det borde bli en av tonårssönerna då ungarna har chansen att få lite föda i sig vid något lämpligare tidpunkt än om jag ska göra det. Jag har bara glömt att prata med lämpligt barn..!


Och i morgon blir det Linköping igen.../Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards