Direktlänk till inlägg 5 september 2007

Onsdagshopp

Av Kicki - 5 september 2007 09:34

Det är nästan syndigt skönt! Att bara få sitta och fullständigt ta emot. Vara centrum, föremål för uppmärksamheten. Dessutom som lingon på moset, att bli mindre risig! Jag var alltså hos frissan i gårkväll. En av sönerna (14 år gammal) var med mig och genomgick liknande behandling. Denne mussla öppnar sig och småpratar på ett sån´t där småmysigt sätt med en kvinna som är i ålder med sin mor! Ljuset i hans ögon blev klarare allt eftersom hans hår blev kortare. Han har verkligen LIDIT sista tre veckorna när håret varit helt fullständigt urvuxet. Han har ju börjat skolan igen... Själv fick både hår och humör sig en välbehövlig upprustning. Så mycket mörkare och tristare världen skulle vara utan dessa fantastiska frissor!!


Denna tidiga morgon vinglade jag upp halv sex. I gårkväll lyckades jag faktiskt att ta mig hela vägen till sängen. Jag hade bara behövt nalkas den tidigare... Efter lite frukost samt att jag gjort i ordning "småttingarnas" frukostlådor att ta med sig till Fritids, så åkte fyra av familjens medlemmar iväg. Jag hade faktiskt hunnit med att utfodra lite marsvin också ;-) Jag går och väntar på bebisar, men jag tror det dröjer uppåt två veckor till. Men det är lika spännande att kika in i lådorna på morgonen - det KAN ju ligga en liten pytting där!


Jag hade mina två minsta samt min äldste med mig i bilen. De små odjuren hoppade av vid sitt Fritids med påminnelse om att de ska ta bussen hem idag. Den äldste följde med mig hel vägen till Linköping där jag tillslut släppte av honom utanför sitt gymnasium. Det var en så otroligt vacker morgon! En sådan där morgon man bara kan uppleva på höstarna. När vi åkte hemifrån var det fortfarande "mulet" av dimma, men ju närmare Kisa vi kom sprack skyarna upp i lite glipor. Jag kör förbi två sjöar, och älvorna dansade sirligt och i stor mängd utöver de stilla vattenspeglarna. TÄNK om jag haft kameran med mig!!! Egentligen hade det inte funnits tid till att stanna och fota, men det kändes nästan som ett "one-time-moment". Jag tror att jag ska låta kameran följa med mig lite oftare vart jag än åker.


Dagen kommer jag få ägna åt att orientera mig. Jag kommer sitta större delen av tiden dessutom vid datorn. Jag borde verkligen ta mig i kragen och åka iväg och rida i kväll. Det är väl risk för blodstopp totalt i mina ådror annars! Jag hoppas att jag orkar det.. Mannen kommer hem ikväll, så jag kanske kan dra iväg utan dåligt samvete ;-).


Världen ÄR vacker!/Kicki

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards