Direktlänk till inlägg 3 oktober 2007

Spears och barns rättigheter

Av Kicki - 3 oktober 2007 05:37

Barn får aldrig bli vuxnas leksaker! Utan att ha några fler detaljer i ärendet än de som snaskig journalistik serveras mig, så känner jag ändå en viss lättnad över att även superkändisar granskas i sina föräldrasömmar. Det handlar inte om huruvida en vuxen man eller kvinna älskar sina barn. I det här fallet kan man faktiskt också prata om barn som blir vuxna innan de är mogna för det. Tonårsföräldrar tvingas att göra ett val - bli vuxen NU eller fortsätta som om "inget har hänt".


Nu gäller det vad en sångerska har för förmåga. Det räcker inte med ett sött ansikte och att man vågar vägra trosor (eller vad det någon annan kanske...!) Det räcker inte ens att man sålt tonvis med skivor! Det ger inte automatiskt förmågan att se barns behov. Barns behov till trygga och sunda föräldrar är genomgående - oavsett om man fötts praktiskt taget in i en kameralins. För några veckor sedan hörde jag ett program på radio som tog upp just tonårsföräldrar. Det riktigt vidriga var hur det så kallade "samhället" (däri räknas även tonåringarnas föräldrar) så tydligt gjorde klart att "det här klarar du/ni inte av. I stället borde det vara fullständigt självklart att nyktert se på situationen och se var det behövs stöttning. Nu vet jag inte exakt hur gammal Brittney är. Det är egentligen ganska ointressant. Jag vet att hon är betydligt äldre än tonåring, men hon försöker desperat klamra sig fast vid sin forna bild av sig själv.


Det är inte svårt att rent psykologiskt förklara varför Spears gör som hon gör. Men på resan till att bli vuxen på allvar kan hon inte plocka med sig sina barn. De har inte tid att vänta. De har inte råd att chansa. Jag utgår från att den lilla sångfågeln älskar sina barn, men hon har helt klart inte valt riktning i sitt liv och tagit konsekvenserna av det.


Ni vuxna som HAR valt - ta ställning! Våga finnas för utsatta barn. Även miljonärsbarn kan ha stora behov. Våga lyssna på vad ett barn försöker berätta. Våga komma nära.


Mor, och i själen socialarbetare/Kicki

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards