Alla inlägg den 14 november 2007

Av Kicki - 14 november 2007 09:30

Det är bra att vara ambitiös - säger folk. Jag vet inte faktiskt. I mitt yrke som kurator på vårdcentraler möter jag amitiösa människor dagligen, som mår väldigt illa av "sin goda karaktär". Det är inte de lata som går in i väggen! Själv har jag egentligen en bloggidé att presentera en bild till varje inlägg - och då en ny sådan... Det är bara att inse fakta. DET GÅR INTE! Jag lämnar hemmet strax efter 06 på vardagarna, och kommer hem i bästa fall vid 18.30 Efter det är det barn som behöver bli skjutsade både lite hit och dit, samt att djuren behöver faktiskt lite mat ibland... Jag använder förvisso min kamera ibland, men att föra in bilderna i datorn är bara helt omöjligt att hinna med... Och jag tror kanske att det inte är det viktigaste jag har att göra heller faktiskt :-).


Visst funderar jag på om det verkligen är såhär jag ska ha det. Och jag vet ju redan svaret på den frågan... Men fram tills vi skrapar fram Den Stora Lyckan på triss så är det bara att bita ihop. Det gör inte ont om det finns mat i kylen, och elräkningen är betald. Samtidigt måste jag erkänna att jag mår riktigt bra av att jobba heltid! Jag stortrivs med mitt jobb, och alla mina tre arbetsplatser. Jag får i princip dagligen se när tillknycklade människor reser sig upp på fötterna och börjar trevande ta sig framåt - det är häftigt! Det fungerar bra för barnen i skolan, och de har en lagom nivå på aktivitet/tråkighet. Mina tonårsgrabbar behandlar mig mycket respektfullt, och jag tror nog att de känner samma sak tillbaka. Jag lever i ett mycket lyckligt äktenskap sedan snart 19 år tillbaka, och skulle aldrig i livet byta ut "gubben" mot vem som som kom i min väg! Så då kanske det inte är sååå viktigt om det saknas bilder i bloggen....


Det är de där åtaganden man har utanför jobbet som inte fungerar. Det är nog bara att inse att också mitt dygn har 24 timmar, och att det inte går att komprimera mer än vad jag redan gjort. Djuren är för mig en förutsättning för att orka ha detta tempo, men då måste det också kännas att det fungerar med skötseln av dem också! Med andra ord - bloggen har ganska låg prioritet för tillfället, tillsammans med en hel del annat..


Här har vi vinter!!/Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards