Alla inlägg den 17 november 2007

Av Kicki - 17 november 2007 00:46

Här kommer ytterligare ett kort på Cayenne! Det är taget ca en timme innan de andra två från förra inlägget, men här är han ännu inte badad och utkammad. Men för mig är denna bilden precis så som jag vill att en lunkarya ska se ut! Vårdat rufsig och lite "punkig". Det är kanske inte riktigt såhär som utställningsdomarna föredrar att få grisarna presenterade ;-). Men jag tycker att det är detta som är den speciella karaktären med lunkarya!


I morgon, eller snarare senare idag, gäller det att vara effektiv! Jag har planer på att hinna med att SKURA mina 12 lådor som jag har marsvin i, rida mitt underbara arabsto, "djupmocka" i mitt eget stall (det blir lite akutmockning i veckorna...) för de två ungstona jag har där, bada vår shetland sheepdog och förhoppningsvis låta honom bli av med allt för påtagliga tovor  SAMT åka till Linköping på em/kvällen för att lyssna på när ett par av sönerna spelar. Den ene ska spela fiol på ett ställe och den andre ska spela trombon på ett annat. Det kanske vid närmare eftertanke inte är lönt att sova över huvud taget i natt :-)


Jag väntar förhoppningsfull på årets sista marsvinskull under nästa vecka! Jag har haft den ofantliga förmånen att få föda upp ett relativt stort antal kullar i år av dessa ljuvliga lunkaryor och varje kull är precis lika spännande!!! Årets sista bebisar ska få sina namn med begynnelsebokstaven O. Då är det ju bara för hugade att börja räkna från A för att få klart för sig hur många kullar det blivit i år. Nästa år tror jag kanske inte att jag kommer föda upp lika många, men det beror på! Jag kommer nog vara lite mer kräsen när jag bestämmer vilka bebisar som får stanna hos mig hädan efter. Jag vill ju ogärna sitta med mängder av marsvin som bara kräver en massa jobb tillslut. En hobby är en hobby! Men mina söta trasselbollar skänker mig ofantlig glädje, och deras förtjusta tjut när jag kommer ut i marsvinshuset och börjar prassla med morotspåsen får mitt hjärta att klappa lite fortare. Samma sak när hästarna "hummar" när jag rafsar i havrelåren! Fånigt - jag VET ju att det är maten och inte mig de riktar sin uppmärksamhet emot, men det känns ändå så gott!


För hugade har jag några marsvin till salu ;-) ;-) De kommer bli långhåriga hela högen, och vansinnigt söta! Just nu sitter jag och kikar lite på när Mumlan och Pinglan sköter om sina små. Mumlan fick ju bara en, och Pinglan har tre, så Mumlan tar helt sonika hand om den av de tre som för tillfället inte får plats hos mammas tuttar. Marsvin har bara två nämligen... Åhh vad goa de är! De småkuttrar hela tiden och pratar med de små, och helt klart har de mycket att prata om. Affe, min shetland sheepdog går från låda till låda och piper lite. Han försöker nog placera in de här märkliga djuren i sin egen värld. De är små, orädda, håriga och LÅTER! Han vet nog ännu inte om de är nödproviant eller leksaker... Tillsist kommer han och lägger sig med en djup suck vid mina fötter med en blick som säger ALLT! Matte - det är faktiskt tid för lilla MIG nu!!


Djur är underbara/Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards