Alla inlägg den 8 december 2007

Av Kicki - 8 december 2007 20:42

Jaha, nu är det faktiskt slut - på riktigt... Min lilla svärmor dog i torsdags eftermiddag. Hela familjen åkte till henne och tog ett sista farväl. Det var en sorgsen skara som radade upp sig vid sängen. Personalen hade lagt små blommor (av plast) på huvudkudden och dem tog näst yngste sonen och stoppade i farmors hår i stället. Hon blev mycket finare så faktiskt. Det har blivit så konstigt tomt! Svärfar gick bort för 10 år sedan.


En av mina väninnor har råkat ut för det gräsligaste en mor kan göra! Hennes 19:årige son dog bara helt plötsligt i sängen... Det är outhärdligt att ens tänka tanken!! Det har varit luciagudstjänst i vår lilla bykyrka (från 1250-talet!!) i kväll, och hon och hennes familj var närvarande. Det finns bara inte ord att säga i en sådan stund! "Beklaga sorgen" - det räcker liksom inte till... Begravning på fredag. Helt absurt mitt uppe i allt julförberedelse. Så här kan det faktiskt kännas som det kan kvitta när det känns som dystrast.


I morgon åker min familj till mina föräldrar. Jag är lycklig nog att ha båda kvar i livet. Det känns extra viktigt att tänka lite mer på sina nära och kära nu. Man vet aldrig hur länge man får ha dem hos sig!


/Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards