Direktlänk till inlägg 29 december 2007

Att "älska" tidspress

Av Kicki - 29 december 2007 14:04

Jag har gjort det igen! Jag måste nog börja inse att jag faktiskt tycker om att ha häcken full - trots att jag egentligen uppfattar mig själv som ganska lat! Jag städar inte ihjäl mig, skaffar inte "strykarmbåge", har inte frysen full av hembakat osv. Med andra ord är jag nog inte "en riktig kvinna". För att vara helt ärlig så är hushållsarbete mer jämställt med straffarbete... Det är ju märkligt att man trots det ändå väger just hushållsarbete som värdefullt arbete man bör ägna sig åt...


Min tid ägnas åt andra saker. Barnen tar naturligtvis en viss del av tiden, men jag är långt ifrån en curlingmorsa! Jag kan skjutsa - men inte mer! Ska ungarna rida, får de också vanligtvis ta hand om det praktiska runt omkring, om det inte är tidspress och man behöver göra flera saker samtidigt för att inte bli för sen. (Det händer....!) Djuren tar ju naturligtvis också sin beskärda del av tiden. Det finns stunder då jag faktiskt skulle tycka att det vore väldigt bekvämt att bo i en stor och härlig lägenhet mitt i centrala Linköping med gångavstånd till "allt" - UTAN djur! Jobbet tar också en avsevärd del av min tid, men nu är jag ju lite julledig.


Jag har tagit på mig att ordna med det musikaliska. Jag pratar då om svärmors begravning. Vi i familjen (jag och de flesta av ungarna) kommer framföra tre olika musikinslag. Men eftersom vi spelar så vitt skilda instrument, så finns det naturligtvis inget skrivet för just den typ av uppsättning som vi råkar ha. Jag har gjort det förr, suttit vid mitt musikprogram Sibelius och komponerat, men då för keyboard, trumpet och trombon. Inte så värst komplicerat då det i princip blir tvåstämmigt och ackord för piano. Men NU! Ensambeln kommer bestå av trumpet, trombon, sopranblockflöjt, altblockflöjt och fiol! Och det ska helst vara klart tills i morgon... Och jag lovar, jag har inte en timmes utbildning i att komponera... Det blir till att försöka lita på sitt gehör!


Jag vet inte vad det är som driver mig till sådana här saker..! Jag sydde min egen brudklänning, tja, förr sydde jag i princip allt jag skulle ha på mig vid lite speciella tillfällen, jag sitter och knåpar med min hemsida helt själv osv osv. Ni kanske fattar galoppen. Det handlar verkligen INTE om att få dunkar i ryggen av "alla" och höra hur duktig jag är. Det är snarare så att jag inte förstår varför man ska låta andra göra det "när man kan själv" (jovisst...) OM vi nu vill spela ihop, och det inte finns något skrivet till oss - så varför be någon som egentligen kan? Risken är ju dessutom att resultatet skulle bli bättre ;-).


Så här sitter jag nu vid datorn och försöker få sammanhang i linjer och "pluttar". (För er som vet hur ett notpapper ser ut). Det blir till att hoppa över en välbehövlig tidig sänggång i kväll - också.


När jag skulle födas trodde många att mamma väntade tvillingar. Det "ligger i släkten" med tvillingar, och mor var tydligen ENORM. När jag var 12 år bröt jag benent pga en systa i skelettet. Doktorn kunde berätta att sådana kunde betyda att jag kanske egentligen skulle haft en tvilling.... Jag tror på något sätt att jag ÄR tvilling, det är bara det att "vi" bor i samma kropp. På något sätt hamnar jag i situationer HELA TIDEN där det egentligen krävs två personer för att hinna med det jag föresatt mig att göra.


Bäst att sluta blogga idag då kanske/Kicki

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards