Alla inlägg den 1 januari 2008

Av Kicki - 1 januari 2008 23:13

Om livet ändå inte rusade på i en sådan hastighet! Det känns ganska irriterande att upprepa sig nyår efter nyår - VART tog året vägen? Det värsta är att jag tycker det bara går fortare och fortare. Enligt mina föräldrar så "är det så"... De har nästan svårt att hinna plocka fram vårkläderna innan det är dax för grovsulade höstkängor. Själv har jag slutat att föra den ojämna kampen med gardinerna i köksfönstret! Det fanns nämligen en tid när jag tyckte det var både roligt och nödvändigt att harmoniera valet av gardiner i just köket med årstiden/större högtid. Numera är jag glad om jag tänkt på att ta ner julgardinerna för att få dem tvättade lagom till nästa jul! Det är faktiskt alldeles sant!


Det har varit skönt att ha ledigt över mellandagarna. Min "ledighet" blev ju lite utdragen dessutom med tanke på min justerade rygg veckan innan jul. Den är betydligt bättre nu, och jag är inte dum nog att avstå från värktabletter längre. Men, jag har inte riktigt kunnat njuta av att "göra vad som faller mig in" trots allt. Mycket tid har gått åt till att arrangera två musikstycken för den märkliga ensembeln av trumpet, trombon, sopranblockflöjt, altblockföjt, violin och trummor. Detta blev klart i söndags. Men min lilla familj behöver faktiskt öva en stund varje dag för att ha skuggan av chans att genomföra det hela hyfsat odramatiskt. Det är inte helt lätt att få fyra grabbar från 17 år och ner till 10 vara koncentrerade på samma gång och få något vettigt gjort.


Nyårsafton hos oss blev vit! Det började snöa på morgonen och höll på hela dagen. Framåt kvällskvisten hade det kommit gott och väl 10 cm. In i det sista var det högst osäkert hur många vi skulle bli som firade nyår hemma. Jag och maken hade ganska tidigt konstaterat att det nog fick bli en lugn nyårsafton framför TV:n. Till bådas vår stora förvåning hade vi hunnit att äta vår tänkta "festmiddag" (Flygande Jacob..) redan vid 21-tiden. Det var märkligt tyst och lugnt hela kvällen då jag och mannen tillsammans med våra två yngsta höll ställningarna på hemmaplan. Det är väl första tecknet på att man faktiskt börjar få stora barn - de är med kompisarna på nyårsafton!


Idag nyårsdagen fortsatte det att snöa. Men idag har temperaturen hållit sig runt 0:an. Grabbarna utökat med tre kompisar kom på den ljusa idén att utnyttja vad naturen tillfälligtvis skänkt oss. De gick ut och bygde en enorm snögubbe! Det konstnärliga sinnelaget rann över rejält... Det började med att gubben blev ca 2,5 meter hög och smyckades till en början på det traditionella sättet. Marsvinen fick släppa till en lagom stor morot. Men sedan visade det sig ganska tydligt att det var ett gäng tonårsgrabbar som fått fria händer. Gubben blev utrustad med ett rejält organ. Freud hade bara sååå fel om vilket kön som har den verkliga penisavunden! Fryser det till is kan man säkert använda den att hänga mattor på... Men, det fick dem i alla fall att hålla fingrarna tillfälligtvis bort från datorn i alla fall, så lite ljust kanske man måste se på saken i alla fall ;-).


I morgon börjar jag jobba igen. Det känns både väldigt roligt och väldigt motigt på samma gång. Jag älskar verkligen mitt jobb, men jag älskar sannerligen inte arbetsresorna! Men, nu är det ju nya tag som gäller, eller hur?


GOTT NYTT ÅR!!/Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards