Alla inlägg den 8 januari 2008

Av Kicki - 8 januari 2008 12:48

Det är fortfarande kvar några skälvande minuter på min lunch. Den har intagits som brukligt är just tisdagar, på ortens Värdshus. De år jag har jobbat i detta Värdshus närhet har krögare kommit och gått. Dagens krögare har tydligen insett att de ska göra något annat... Och i detta fallet håller jag med dem! Maten är - tja, mat. Vare sig mer eller mindre. Men gjort helt utan finess. Menyn gapar ihåligt tom i brist på fantasi. Det är ju inte så att det saknas rätter, men när stekt fläsk med löksås återkommer minst varannan vecka så blir åtminstone jag less. Det jag reagerar mest på är att krögarna i "lugn och ro" sitter och äter sin lunch precis i lunchtid när de borde ha som mest att göra. Man kan ibland nästan få känslan av att de är på besök... Totalt oengagerade med andra ord.


För att få fortsätta att gnälla lite till, så kan jag ju passa på att spy lite över det vidriga vädret. Det var någon som sa till mig att det bara varit sol under två dagar i december. Det är definitivt för lite för mitt välmående! Januari traskar raskt på i samma tradition. Nu är det åtminstone vitt på backen som lättar upp humöret något, MEN DET BLIR ALDRIG DAG! Just nu droppar och drippar det som om det vore april i stället. Termometern ger klara besked om att det råder mildväder ute. Botten! Det betyder alltså att den lilla ljusglimt som finns kommer tina bort... Vill jag vara riktigt pessimistisk så kan jag ju fortsätta min dysterhet med att konstatera att det sannolikt kommer frysa på ordentligt strax innan snön försvunnit helt. Bara för att göra det totalt livsfarligt att vistas ute i skog och mark - både med och utan häst!


Men, men näring i magsäcken och ny syresatt luft i lungorna ska jag ta mig an eftermiddagens uppgifter. Jag ska bara försöka hitta en såpass behaglig sittställning så vare sig ryggen ryter ifrån eller skinkorna somnar. Den där nidbilden av samtalsterapeuten sittndes bredvis sin patient som får ligga på en brits är ju helt galet fel! Det är ju TERAPEUTEN som behöver ligga ner juhh! Det finns dock en påtaglig risk med ett sådant arrangemang; att det inte är väl genomtänkta ord som kommer ur expertens strupe, utan knarriga och gurglande ljud av snarkningar...


Må väl!/Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards