Direktlänk till inlägg 9 januari 2008

Många frågor blev det...

Av Kicki - 9 januari 2008 10:29

 Kommer här göra något jag hittills aldrig gjort i min blogg förut. Nämligen svara på "en hel massa" frågor. Kanske intressant - kanske inte. Tidsfördriv är det definitivt i alla fall :-).


Vilken svordom använder du mest? Svär nog ytterst sällan faktiskt



Äger du en iPod? Nej.




Vilken tid är din väckarklocka inställd på?  Vanligtvis 5.00 utom tisdagar då det är 6.30

Hur många resväskor äger du?  Tja, fyra fem, sex..?? Definitionen på resväska?


Använder du flip-flops?  Gjorde på 70-talet när det var fluga då, men aldrig idag! Det är träskor som gäller i så fall.

Var köper du dina matvaror ifrån?  Konsum

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?  Jag har inget emot att bli fotograferad, men jag ÄLSKAR att själv befinna mig bakom kameran.



Vilken var den senast filmen du såg?  På bio var det Arn på juldagen




Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?  Faktiskt inget dera. Jag sitter nog allra helst på hästryggen. Först därefter väljer jag en vän.




Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa då? Det första jag skulle göra var nog att betala en skuld. I andra hand ny familjebil. Eftersom vi är sju pers i vår familj så krävs en sk. minibuss... 

Har någon någonsin kallat dig lat?  Inte så jag hört det, om föräldrar inte räknas ;-)




Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?   Aldrig, men skulle inte tveka om jag hade sömnproblem.




Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?  Tja, en annan är ju så modern så man har mp3... Det är Queen som gäller!

Vilken är världens bästa artist/grupp just nu?  Av dagens stjärnor kan jag lyssna på The Ark o dyl. Det blir hur som helst rock.


Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Om jag berättade skulle det ju inte vara en hemlighet...



Vad åt du till middag senast?  Pannbiff




Använder du huvtröjor? Nej.


Kan du vissla?  Jajjemän - busvissla åsså!

Vem var den senaste som ringde dig?  Morsan tror jag



Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält? Sittbänken bredvid attraktionerna :-)



Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?  Det händer nog




Vilket riktnummer befinner du dig i? 0494




Tittade du på tecknat när du var liten?  Japp, fortfarande underhåller det mig!



Hur många syskon har du?  Ett




Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Det blir nog IKANO i Linköping 8 mil bort



Är du blyg inför det motsatta könet?  Nej!



Vilken film kan du alla replikerna till?  Har aldrig kunnat "alla repliker".



Äger du några band t-shirts? Nix.



När flög du senast?  I våras till Frankrike



Hur många stolar står runt ditt köksbord?  8 - 10 beroende på behovet




Läser du för skojs skull?  Emellanåt, men lyssnar oftare på ljudböcker.




Pratar du några andra språk?  Engelska och knackig tyska



Diskar du din egen disk?  Jag diskar i alla fall inte andras..!




Har du gråtit offentligt? Japp



Har du en stationär dator eller en laptop? Stationär.




Försöker du alltid att lära dig nya saker? Om jag finner intresse av det. Är nog väldigt nyfiken, men sorterar bland "måstena".

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?  Vad är en "dejt"? Är nog väldigt mån om jämställdhet även i dessa sammanhang.

Vill du just nu göra några tatueringar eller piecingar?  Tanken om tatuering har slagit mig emellanåt, men är inget viktigt.

Kan du kasta macka? Japp.




Har du någonsin varit på Jamaica? Nix.



Vad har du med dig in på bion? Godis.



Vem var din favoritlärare och varför? Göran Dacke - svensklärare. Tydlig och rak, men med hjärtat på rätta stället.




Har du dejtat någon av en annan religion? Vet inte om jag "dejtat" någonsinn.




Vad har du för väder? Pissmulet med mildväder.




Har du en favoritblogg?  Killfröken.




Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Kommer faktiskt inte ihåg




Gillar du att flyga? Det kan jag inte påstå...




Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?  Humor och trygg i sig själv.




När sov du senast på golvet? Ingen aning faktiskt.



Vilken är din favoritdrink? Har ingen




Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?  En samvetsfråga... bör nog sova 8 timmar, men det blir vanligtvis betydligt mindre




Är dina dagar fullbokade och stressade? Japp!



Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Jag pratade mycket, men hamnade aldrig i trubbel



Vilken är din favoritfrukt? klementin




Hur gammal blir du nästa födelsedag? 43.




Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Inte nämnvärt



Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?  Jo, efter förmåga




Tror du på liv på andra planeter? Nix



Tror du att Gud är man eller kvinna? "Han" är både och  - "Gud skapade människan till sin avbild, till man och kvinna skapade han henne".



Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?  Tidigare var det män, men med åren har nog kvinnor fått komma in i mitt liv mer och mer ;-)

Vad var det senaste du åt? En apelsin




Hur valde dina föräldrar ditt namn? Ingen aning



Gillar du senap? Nja, ibland




Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Hopplööööst!




Skulle du någonsin hoppa fallskärm?  Nix!




Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?  ???

Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nix.




Tycker du om att krama folk?  Ja, om det känns naturligt




Skulle du säga att du är trendig?  Nej verkligen inte! Men jag vill ha plagg jag trivs i och som inte är allt för säckiga/urtvättade/fläckiga mm.




Äger du en digitalkamera? Jajjemän! Canon 350D.




Vilka kändisar har du blivit jämförd med?  Carola... (Jag sjunger...)



Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Då ringer nog jag om det är viktigt. Annars finns det viktigare saker för mig att ägna engagemang åt




Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?  Ingen tror jag - lipar bara till filmer




Vad är du allergisk mot?  Inget




Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nix.



Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?  Inte en blekaste!




Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om? Tja, trevlig läsning skadar ju aldrig ;-)


Detta om idag/Kicki

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards