Alla inlägg den 27 januari 2008

Av Kicki - 27 januari 2008 12:41

Med allt vitt runt omkring mig så ryckte jag åt mig kameran och ramlade ut. Här skall fotas! Sådana underbara dagar som det är idag har jag inte varit allt för bortskämd med denna "vinter". Kortet föreställer den vy jag ser när jag går ner till vårt stall. Det är vår bykyrka som bygdes någon gång på 1200-talet, och har alltså varit med om en hel del historiska vindar. Tänka sig att den bygdes nästan 250 år innan Gustav Vasa börade härja i bygden...! Det påstås att självaste Nils Dacke använde kyrkan som något slags skydd till sina hästar. Man har tex hittat hästskor under golvet vid någon av renoveringarna som skulle kunna ge en viss sanningshalt åt legenden. Det är åtskilliga gånger jag lockats av tanken att skriva någon slags historisk roman där vår kyrka får bli centrum. Självaste Birger Jarl skulle kanske kunna ha gjort en visit!


Idag är jag glad!/Kicki

Av Kicki - 27 januari 2008 12:37

Det har blivit vinter! Helt otippat dessutom... Igår kväll ösregnade det ett tag, och vintern kändes mycket långt borta. Idag är det en underbar dag med knallblå himmel och vitt på backen. Visserligen är det inte tillräckligt kallt för att snön ska stanna kvar, men några härliga timmar får jag njuta i alla fall av allt det vackra.


En sång i hjärtat!/Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards