Alla inlägg den 15 februari 2008

Av Kicki - 15 februari 2008 08:37

En strålande dag idag! Sol från en klarblå himmel och fruset i backen. Med andra ord, precis som det ska vara i februari! Nästa vecka har mina barn sportlov, men att kunna åka skidor denna vinter ser inte ut till att gå. Två av grabbarna är rejält irriterade över detta eftersom de fick nya slalomskidor i julklapp...! Dessutom inhandlades dessa vid förra årets vinterrea - se GISSA hur länge de har väntat på att få pröva dem!!


På väg till jobbet idag så gjorde jag en mycket glad upptäckt. Jag åker ju som sagt tåg som tar en timme ungefär. Från hemmastationen åker tåget 6.30, och då var det fortfarande mörkt. Viss skiftning kunde dock anas i horisonten, men inte mer. Jag slocknar vanligtvis som en klubbad säl efter en stund - så ock denna morgon. Men när jag vaknade till under det att tåget rullade in på stationen i Linköping SÅ VAR DET LJUSAN DAG!! Det är alltså över en vecka sedan jag åkte tåg, och sist så var det bara antydan till gryning när jag klev av tåget. Men idag var det alltså full sol :-).


Jag har fått en utmaning från en "internetvän" i marsvinsvärlden. Många känner henne under namnet "Merlin" då hennes hemsida heter så. En för övrigt otroligt intressant hemsida fullspäckad med nyttig info om marsvin;  http://www.maxat.org/merlin/ besök den gärna! Hur som haver så har hon i alla fall bett mig att besvara några frågor som om ett av mina marsvin skulle svara. Det är ju här det blir lite tricky... Marsvinet jag har valt har jag nämligen inte lagt upp någon bild på i denna blogg - så därför blir bilden på "Poppys Cayenne" istället eftersom just den bilden visar tydligt den karaktär som den marsvinsrasen har som jag fullständigt fallit för - LUNKARYA!


CONFETTI´S MASKOTs svar på "Merlins" frågor:


1. VAD ÅT DU SENAST?

Senast? Jag äter hela tiden!


2. VAD ÄR LÄSKIGAST - KLIPPA KLOR ELLER ÖRONRENSNING?

Avgjort öronen!


3. VILKEN FRISYR HAR DU JUST NU?

Nu blir jag lite generad... På sista tiden har jag fått ägna mig åt kärlek :-). De söta flickorna jag fått förmånen att bo tillsammans med är verkligen mysiga på alla sätt. Speciellt mysigt tycks de tycka att knapra på min päls... Egentligen har jag en riktigt fin päls enligt min matte. Nu ser jag kanske mer ut som en krinolin... Kort päls fram och lång böljande bak.


4. VILKET ÄR DITT FAVORITLJUD?

LÄTT fråga! Prasslet av höpåsen!


5. VAD GÖR DU NÄR DU BLIR HUNGRIG?

Jag gör väl vad alla marsvin med viss självaktning gör - jag SKRIIIKER!


6. VAD ÄR DET LÄSKIGASTE DU VET?

Jag tycker verkligen inte om när någon närmar sig mig snabbt uppifrån! Då blir jag väldigt rädd. Skarpa ljud är också mycket obehagligt... - du sitter jag och kurrar upprört.


7. VAD FÖREDRAR DU - MOROT ELLER BROCCOLI?

Det var också en mycket lätt fråga :-). BROCCOLI utan tvekan! Men morot är gott det också.


8. VILKEN TYP ÄR DU - ATLET ELLER SOFFPOTATIS?

Ehh, kan du upprepa frågan en gång till... Vad har man fått fyra ben för om man inte ska använda dem?


9. VAD HETER DINA BURKOMPISAR?

Jag har två otroligt söta flickor i min låda. Den ena är en svart skönhet med väldigt tjock och böljande päls. Hon är verkligen snäll och tar saker med ganska stort lugn. Klackebo´s Cecilia heter hon, och vi kommer väldigt bra överens. Den andra är Mosaique´s Partypinglan och hennes uppfödare visste sannerligen att ge henne ett passande namn! Jösses vad hon far och hoppar!! Men snygga mustascher har hon!


10. VAD ÄR DET BÄSTA MED DIN MATTE?

Att hon är så lugn och bestämd. Man behöver aldrig gissa vad det är hon vill att man ska göra. Men när hon plockar fram kameran - du suckar jag DJUUUPT. Usch vad hon är petig då!



Tack och hej - leverpastej!/Kicki och "Kotten"

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards