Alla inlägg den 17 februari 2008

Av Kicki - 17 februari 2008 16:03

Det chokladfärgade marsvinet är FALABELLA of FUNNY FARM, det pärlgrå är NARNIAS IRMELINA och så det lurviga är "POPPYS" LINA. De två korthåriga fick jag hem mitt i natten tills idag. Den lurviga åkte till sin nya familj i veckan :-)


 Jag erkänner villigt! Jag TITTAR faktiskt på melodifestivalen... Jag hörde inte alla låtarna i går, och jag satt inte kvar så jag såg hur det gick "live", utan såg det på svt:s hemsida sedan. Just denna helgen tyckte jag nog att svenska folket hade smak! Precis de två melodierna som gick vidare var också mina favoriter. De röda grabbarna var ju bara helt ljuvliga! Musikaliska och med riktigt bra röster - underbart! Sanna går ju som bekant inte av för hackor hon heller, men hon sjöng med en våldsam intensitet - så jag undrar nästan om hon inte "var någon annan stans" i sin känsla...


Förra helgens omröstning däremot blev något HELT annat mot vad jag satt och önskade...! Amy är söt, men låten är fruktansvärt banal. Men - i fråga om banalitet så slog ändå Krister Sjögren henne med hästlängder! Min elvaåring skulle tycka att texten var allt för "billig" att sjunga... Min klara favorit gick inte ens vidare till andra omröstningen, men kom visserligen först bland "de utslagna". Lyssna HÄR och NJUT! http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1050711


Annars har det varit marsvin som gällt denna helg! Städning av marsvinsburar OCH marsvinshus... Hämtning av två marsvinsflickor, mitt i natten... Just nu sitter jag (jo NU bloggar jag!) och håller på med de ändlösa papper som jag synes drunkna i...


Nej - papperslapparna kallar../Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards