Alla inlägg den 18 februari 2008

Av Kicki - 18 februari 2008 11:59

Vilken helt fantastiskt UNDERBAR dag det är idag, om man då bara ser till vädret! För första gången på väldigt länge så känns det MILT ute trotts att termometern fortfarande är lika envis på sina fem plus. Solen står verkligen som spö i backen, och det är HOPP om en bättre värld :-). Jag segade mig iväg som vanligt till jobbet i morse. Men jag var också den enda som "segade". Alla mina barn har sportlov denna veckan. Det brukar betyda att det sätts en viss press på mannen och mig att försöka se till att det inte blir "soffpotatislov". Man har ju liksom inte lov från sportandet, utan tanken är ju naturligtvis att man ska sporta! Men i brist på snö kan det vara lite svårt att få iväg de slöa avkomlingarna till någon form av aktivitet... De sitter GÄRNA vid datorn, TV-spelet, eller bara ser om en film de sett ca 1000 gånger tidigare. Det är mannen som tagit på sig uppgiften denna gång. Alltså, uppgiften att vara hemma och hålla ställningarna något sånär. Själv har jag inte ens tänkt tanken på att man kanske skulle ha tagit åtminstone någon dag ledigt. Får väl se om jag kan flexa lite tidigare någon dag - kanske idag?


Kvällen för min del kommer tillbringas i ridhuset, precis som alla måndagkvällar. Det är mina ridelever som är igång "trots" lov. Jag tror faktiskt inte att någon är borta heller. Jag brukar lägga upp lektionerna så att vi gör "samma saker" tre lektioner på raken, men ökar intensiteten och svårighetsgraden. Man har samma häst under dessa tre gånger. Vi har precis avverkat tre hopplektioner, och idag har jag tänkt att ägna lektionen åt "sidförande rörelser". Jag ska inte trötta ut er genom att ingående beskriva vad det går ut på ;-). Men det hela ska syfta till att hästen förflyttar sig framåt - åt sidan på lite olika sätt. Det finns den "vanliga" skänkelvikningen (nej - man viker inte servetter eller liknande!), och den kanske lite mer ovanliga rörelsen "öppna" (handlar inte om dörrar...) för att avslutas med det mest komplicerade "sluta" (kanske att mina elever verkligen kommer be mig SLUTA också...) Vi får väl se vad jag pinar dem med i kväll.... :-)


Kanske att jag har lite ork över när jag så kommer hem. Om så är fallet så ska jag nog försöka uppdatera min hemsida (se länklistan till höger "Poppys marsvin"). Den kanske går att genomföra när jag ändå nattar grisarna, eftersom datorn befinner sig i marsvinshuset. Jag gillar egentligen inte att "ligga efter" i uppdatering, men ibland finns det helt enkelt inte tillräckligt många halvtimmar över... Vi får se. Det ska ju vara bra att sova också har jag hört...!


SOLIGA hälsningar/Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards