Alla inlägg den 1 mars 2008

Av Kicki - 1 mars 2008 00:44

Tja, är det inte stora djur, så är det ganska små..! Under veckan som har gått så har min marsvinshona Tindragårdens Mumaln fått sina bebisar. Det bidde två grabbar och en tös. Alla marsvinsungar är ju bara så helt bedårande söta, men lunkaryorna är nog ett strå vassare! De är helt "färdiga" när de föds, och tumlar runt i lådan från första stund. Det ser ganska komiskt ut när de kämpar järnet för att ta sig över ett höstrå. Jag är väldigt glad över denna kullen - liksom alla kullar som föds här!


I morgon, eller rättare sagt - lite senare idag, åker jag till MARSVINSUTSTÄLLNING! Dedu - Killfröken - bit i det! Rapport om detta kommer naturligtvis så småningom... Själv ska jag ställa ut tre av mina trasselbollar, och det är faktiskt riktigt spännande! Det kan ju kanske nästan var lite löjligt att åka iväg med små keldjur, och låta dem bli hårt granskade och bedömda, för att sedan låta sig hunsas i en viss hirarkisk ordning beroende på domarens tyckande. Men - så är det - och det är KUL! Det är ju bättre om man bekänner sin galenskap... Fast jag kan tänka mig värre saker att använda sin dyra fritid till. Blogga om mode tex...!! För mig fullständigt intelligentbifriat. Vilken TUR att människan inte är allt för homogen!!


I kväll tillbringade jag en underbar stund i sadeln på min underbara häst. Så jag känner mig ganska laddad inför morgondagens uppgift. Wossna fick igång sina motorer ordentligt, och det är en så otroligt häftig upplevelse när bakbenen på hästen börjar surra igång på allvar. Det blir som en explosion likt raketmotorer när man väl har kommit dit! Minsta drivning framåt och Wossna formligen SKJUTER ifrån med en sådan kraft att man nästan kastas bakåt. Det kan vara lite svårt att få det eldiga fullblodet att ta halvhalterna på ett mjukt sätt efter sådana urladdningar - men bara GISSA vilka ökade traver det blir..!! Sedan att ryttaren behöver minska ner på kroppshyddan pinsamt märkbart, samt att en och annan muskel skulle behöva var lite mer tränad för uppgiften tänker jag inte skriva om ;-).


Nej - nu MÅSTE jag gå och sova!/Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards