Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Kicki - 5 mars 2008 12:25

VINTERN HAR KOMMIT! Åtminstone här i Östergötland. Om detta tycker jag INTE! Har den inte behagat komma under de traditionella vintermånaderna, så behöver den banne mig inte dyka upp nu! Vi hade -7 grader i morse, och så kallt har det inte varit någon gång denna "vinter". SMHI har dessutom aviserat om snö till kvällen... Det är upp - och - nervända världen! Det är åtskilliga som suckande konstaterar att snökaoset kommer väl lagom till påsk. Jag är benägen att dra åt det hållet jag med.


I gårkväll gjorde jag inte ett enda knop - på några timmar. Det var så skööönt att placera sin kroppshydda i TV-soffan - och somna. Tillslut var jag ju tvungen att kravla ut till div. djur som behövde tas om hand. I sådana stunder kan jag verkligen fråga mig om inte Gud egentligen är full av humor! Hur kan han placera ett så stort djurintresse i en person som så NJUTER av att slappa?? I den stunden hade jag sålt hela packet LÄTT om någon kommit förbi och lagt upp en liten hög med kosing. Men, så känner jag inte idag :-). Nu tror jag till och med att jag kommer städa en och annan marsvinsbur när jag kommer hem....! Vi får se....


På söndag ska jag träna dressyr för Ulla Wadeborn igen. Jag spydde ju bort förra träningen, så det känns som det var evigheter sedan jag fick mig en duvning. Jag går och laddar redan nu inför uppgiften, och kan liksom ett barn dagarna innan julafton, gå och gotta mig åt hur roligt det kommer att bli. Wossna är verkligen FIN nu, och jag skulle nästan kunna tänka mig att anmäla till någon undanskymd tävling på lämpligt avstånd. Det är fortfarande en hel del kvar innan vi är helt i tävlingskondition, men helt klart är vi på väg! Familjen har införskaffat en crosstrainer dessutom, så nu har jag ju INGA ursäkter kvar för att slippa få bättre kondition ;-)...


Och så travar vi vidare!/Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards