Alla inlägg den 12 mars 2008

Av Kicki - 12 mars 2008 09:18

Det hängde i hela dagen igår faktisk... Att trycka lite extra på gaspedalen. Jag hade ett kuratorsmöte inbokat på eftermiddagen - i Åtvidaberg. Det är ett trassligt samhälle som ligger i den lite sydligare delen av Östergötland, men något närmare kusten än vad jag bor. Från "min" vårdcentral är det nästan 8 mil enkel resa - på en mycket krokig väg. Jag har varit i vårdcentralen vid ett tillfälle tidigare just i Åtvid, men det minnet ligger i dimma dåld... Jag kände inte att jag hade så värst gott om tid på mig när jag drog iväg, men det var långt ifrån lika pressat tidsschema som på morgonen.... Jag hittade nästan på en gång rätt, och kom i ganska god tid. Men att hitta hem! Jag skulle vara "smart" och köra lite efter mitt lokalsinne för att hitta. Ha! Det tog mig nästan 20 minuter att hitta ut från detta nystan av småvägar överallt!!! Det blev till att ringa förtvivlat till en av de äldre sönerna att han fick gå och hämta yngste grabben på fritids. Det såg lite mörkt ut för mig att hinna dit innan Fritids stängde... Usch....! Börjar jag bli gammal eller vad...?


Väl i Kisa var det ingen idé att åka hem på en gång. En unge var på körskolan, en unge var på Juniorerna och två ungar väntade i vår lilla övernattningsetta. Blä. Att bara sitta och vänta utan att kunna göra något vettigt är inte kul alls. Femte ungen - han från morgonen... - hade åkt med bussen hem. När vi väl trillade innanför dörren hemma igen var jag helt slut. Jag hade annars varit väldigt ambitiös i mina planer, och hade tänkt ta en sväng till ridhuset. Men det var viktigare att orka hjälpa 9:åringen med hans läxor, och beordra fram lite fika med hjälp av diverse söner, så de två minsta kunde komma i säng något sånär hyfsat.


Sedan fastnade jag i TV-soffan... Men det var filmens fel! Den var otäckt spännande, så jag nästan satt och kissade på mig tillslut. Jag tyckte nämligen inte att jag hann gå på toa.... Som väl är var filmen på en av dessa annonskanaler, så då blir de ju ibland ett litet längre avbrott för just reklam. "Röd drake" hette filmen, och var mycket skickligt upplagd. "När lammen tystnar" har kanske många sett, och här var det i tid innan den filmen. En av huvudrollerna var just Hanibal Lector och jag säger bara urrrr!! Det går rysningar nu också längs ryggraden när jag tänker på honom! Men här handlade det mest om den polisman som tillslut fick fast Hanibal, och hans kamp att hitta en annan sjukt vriden massmördare. Jag brukar inte gilla denna typ av film, då jag tycker jag får nog av elände på jobbet. Men denna filmen gick bara inte att gå ifrån! Med påföljd att det bidde en mycket sen kväll för lilla mig!


I kväll ska jag i alla fall rida!/Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards