Alla inlägg den 19 mars 2008

Av Kicki - 19 mars 2008 16:21

Tja - här är det "riktigt muntert"... Missförstå mig rätt! Jag mår prima. Det är bara äldste sonen som är vissen med halsont och feber. Den får han nog behålla för sig själv hoppas jag...! Det är min hemsida som är av det surare slaget för tillfället! Jag har surftown som webhotell, och det har jag nog tyckt fungerat riktigt bra. Jag bestämde mig dock för att byta abonnemang, och har också så gjort. Det är här någonstans som det krångliga har uppstått. Jag är verkligen ett äkta blåbär när det gäller hemsidor osv. På något märkligt sätt har jag ändå med Publishers hjälp lyckats få till en hemsida jag faktiskt varit stolt över. Jag har lyckats föra över filerna till mitt webhotell - tidigare.... Nu är det som förgjort! Jag hittar inte samma vy som jag jobbat i tidigare, och jag har inte heller haft tiden att sitta och "pula" som det skulle behövts. Tja, www.poppys.se kommer så småningom att fungera - det lovar jag! Men under tiden så får ni hålla tillgodo med min blogg....


Och så har vintern kommit..... Och det hela tre månader för sent om ni frågar mig! Det har snöat i omgångar sedan i måndags, och enligt SMHI ska det fortsätta så ett tag till. Jag längtar så intensivt efter våren, så jag blir nästan yr! Jag vill att det ska vara blommor som lyser upp marken, och inte snö... Det har varit en hel del avåkningar här omkring, vilket jag förvisso tycker är lite märkligt. Man behöver ju inte vara allt för klipsk för att begripa att snö och is på vägen betyder halt...! Detta dessutom när jag vet att det är flera som redan bytt till sommardäck :-).


Jag går i väntans tider... Det är mina håriga grisar ånyo som skänker mig denna spänning! En kull har ju som sagt redan dykt upp, och blir fyra veckor nu i rappet. Men sedan väntar jag egentligen på fem honor till! Jag börjar bli ganska tveksam om två av dem verkligen ÄR dräktiga. Det är mina egna uppfödningar "Poppys" Goldie och "Poppys" Fairytale som borde fått smått nu egentligen! De KAN ju vara dräktiga, men blivit parade betydligt senare än vad jag räknat med. Jag tyckte annars att jag kände lite hårda gryn för dryga månaden sedan - men det kan ju vara fel också. SÅ stor erfarenhet har jag trots allt inte av marsvin än så jag kan utropa mig till någon slags expert ;-). Mumlans bebisar är dock bara såååå ljuvliga! Den lilla honan Qruella kommer definitivt stanna hos mig :-). Jag har inget sparat efter Mumlan, så jag blev väldigt glad när jag hittade denna lilla fröken i lådan en kväll. Killarna är fina de med, och särskilt den som är vit med två fläckar av silveragouti. Han har så fint och kraftigt huvud och härligt runda och stora ögon. Men - inga fler hanar blir det! Jag får väl ta lite bilder och lägga upp här i stället i väntan på att min hemsida och jag åter blir kontanta.


Snöiga hälsningar/Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards