Alla inlägg den 20 mars 2008

Av Kicki - 20 mars 2008 10:35

Vintern är nämligen i antågande! Man kan ju tycka att den redan är här faktiskt! Det var -10 när jag åkte hemifrån i morse! Så kallt tror jag inte det varit en enda gång denna "vinter" på mina breddgrader. Varningar har gått ut i radion att folk ska se över däcken på sina bilar inför den stundande helgen. Påskhelgen lär vara den helg då vi är som mest ute och åker till semestermål/släktingar i våra bilar. Själv ska jag och familjen stanna hemma på bekvämt avstånd från fjällen ;-). Jag tycker att det är riktigt roligt att åka skidor egentligen, men har faktiskt inte varit på skidsemester på 17 år! Om man nu är "djursamlare" som jag, så har det vissa konsekvenser. Det är inte alls lika lätt att åka iväg någon stans längre bort. De små marsvinen har sannerligen inte gjort möjligheterna större! Men marsvinskvitter är ganska trevligt det också :-).


I morgon kommer jag att få närvara när näst yngste sonen har hoppträning. Den är förlagd till tidig förmiddag i stället då alla är lediga. Jag ser fram emot det faktiskt, även om jag känner att en sovmorgon inte hade suttit helt fel. När man vinglar upp strax innan fem på mornarna i veckan så är det ganska skönt att kunna få "dra sig" till klockan blir halv nio i alla fall... Jag är egentligen en riktig sängråtta - så varför jag har "valt" att ha jobbet på ett så okristligt avstånd så jag tillbringar fyra timmar varje dag bara att ÅKA kan man ju verkligen fråga sig! Jag har dessutom vansinnigt svårt att komma i säng hyfsat på kvällarna. Jag ser det som en seger varje gång jag faktiskt krupit ner mellan lakanen (jooo - några nätter i TV-soffan har det ju blivit....) innan klockan blir 24. Det håller naturligtvis inte, och jag hoppas kunna vända denna ganska självdestruktiva trend nu när jag har hela fyra dagar ledigt.


Det är en strålande vacker dag idag när jag tittar ut genom fönstret! Som vinterdag betraktad! Snön gnistrar vit och oskuldsfull på både bygnader och gräsmattor. Solen lyser faktiskt ganska intensivt SAMTIDIGT som det snöar med snöflingor stora som cornflakes. Men som en vårdag betraktad så är den bara så helt genomusel! Solen får gärna stanna, men snön kan ta och packa ihop nu tycker jag! Jag har sett fram emot att börja kunna rida ute i padocken lite mer, samt rejsa runt lite i skogen där ingen behöver uppröras över hur vådslöst jag rider... Nu är det is och snö där jag annars hade tänkt mig dåna fram i eldig galopp. Riktigt sååå modig är jag inte så jag utmanar ödet faktiskt. Risken för att något händer är allt för stor, och då får man väl vackert "harva" vidare i ridhuset då.... Men det irriterar mig! Jag vet ju hur välbehövligt det skulle få vara för Wossna att få en "skogsperiod" nu, med mycket galopp där hon faktiskt kan få välja hastighet... Fullblod behöver få springa! Jag tror på fullt allvar att de blir deprimerade annars!


"Dagens bild" är också den hämtad från Frankrike från förra året. Det var påsk då med, men lite senare än vad det är i år. Det är vinrankor som jag har försökt att få med på bild. Jag tittar faktiskt ofta på mina "Frankrikebilder" från förra året på denna bloggen, och blir lite varm inombords. Det väcker trots allt roliga minnen till liv. Vi hade som familj en väldigt trevlig vecka tillsammans när vi hälsade på äldste sonen som förra året befann sig som utbytesstudent i Frankrike. Gissa om han är bra på franska...! Dessutom fanns det så många otroligt vackra vyer att fotografera :-).


Visst ÄR det vår - egentligen...?/Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards