Alla inlägg den 23 mars 2008

Av Kicki - 23 mars 2008 22:11

Sent isäng igår - tidigt ur säng idag. Det är hästägarens lott i livet. Nästan hela familjen drog iväg till ridskolan och tog hand om alla hästarna på morgonen. Det går undan ganska fort när vi är några som hjälper till. Ungarna har faktiskt blivit väldigt duktiga på att mocka, spåna och sopa mm. Jag är annars ganska petig med sådant faktiskt.... Det kan vara lite varierande kvalité på detta annars...


Jag hade planerat att rida ett dressyrpass i ridhuset efter mockandet. Dessutom hade jag tänkt ge sonen nr. 4 en liten duvning på ponnyn Tips. Men av detta bidde intet! Jag tog ju i men enfald för givet att det inte skulle vara några aktiviteter i ridhuset på påskdagen. Men där högg jag i sten! In strömmade små förväntansfulla ridlekisar, så jag insåg ju snart att jg inte hade lust att vänta ut telningarnas framfart. Först försökte jag få son nr. 2 att tillsammans med son nr. 4 ta varsin häst och rida ut i skogen. Men den äldre av de tu hade inte några ridkläder med sig - och bomvägrade att rida en meter utan.... "Som straff" fick han ta över mockandet så red jag ut i stället med son nr. 4.


Wossna var verkligen på bettet! Hon blir dessutom ganska pigg precis innan hon kommit in lite i andra andningen. Jag försökte galoppera lite försiktigt i en backe, men fick ganska snart avbryta. Hon tänkte inte alls gå "lite försiktigt" - och utan brodd var det liksom inte rådigt med detta tempo i skogen idag! Det var fullt av isfläckar överallt, men dock väl synliga på den stenhårda grusvägen. Vi travade friskt i stället. Men när vi hade skrittat en stund och var på väg hem så hade mitt eldiga fullblod lugnat ner sig lite, så det blev en härlig galopp i alla fall. MEN - hon halkade rejält ett par gånger ändå! Usch - kunde gått illa faktiskt!


Jag fortsatte med marsvinslådor när jag kom hem. På kvällskvisten blev det rejält mycket kallare, och när jag tillslut gick in "för kvällen" var termometerns nere på -12 grader.... Det är verkligen upp - och - nervända världen! Hoppas innerligt att de tappra lökarna som tittat upp inte fryser bort alldeles!


Vaaaar är våren!!?/Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards