Direktlänk till inlägg 24 mars 2008

"Poppys" Razzmuzz!!

Av Kicki - 24 mars 2008 22:23

Idag har jag förmodligen varit livräddare! Efter en härlig sovmorgon klev jag upp lite innan halv nio. Efter att ha ätit min frukost framför TV:n i lugn och ro gick jag tillslut ut till alla djuren. När jag kom in till marsvinen såg jag genast att min söta grey goldenargente-hona hade fött! I spånet låg en STOR hane - tillsynes livlös. Han var delvis rengjord, men det kunde lika gärna ha varit någon av de andra två honorna i lådan som gjort det. Den lille var alldeles kall, så jag tog upp honom och gnodde ganska bryskt på honom. Han skrek i högan sky - vilket jag tyckte var ett gott tecken :-). Sedan fick han bo under mina tröjor mot min hud ett bra tag. Tillslut var han såpass varm att han började röra lite mer på sig.


Den förvirrade modern har jag hämtat in. Hon får sitta i en minimal bur med sin lille son nu ett par dagar så får vi se hur det går. Jag har mjölkat henne och sugit upp dropparna med en liten spruta. Detta har jag sedan sprutat in i munnen på Razzmuzz, och faktiskt har han piggnat på sig rejält! Som väl är så är det en kraftig bit på en bit över 100 g. Jag håller tummarna att han klarar sig. Han ser rejält krullig och fin ut i pälsen och är white/grey!


En uppfödares vedermödor.../Kicki

 
 
Merlin

Merlin

25 mars 2008 00:47

Åhh så spännande! Då håller vi alla tassar vi bara kan!
Bra att den lille fått i sig den viktiga mjölken.
Kram Merlin & matte

http://merlins-funderingar.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

25 mars 2008 10:01

Så söt, hoppas det går bra.

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kicki W

25 mars 2008 11:27

Han skulle bara VÅGA annat! Han både bajsade och kissade på mig när jag värmde upp honom innanför tröjan...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards