Direktlänk till inlägg 26 mars 2008

Upp med hakan nu!

Av Kicki - 26 mars 2008 09:35

Japp, nu smaskar jag i med en solig bild! För nu SKA våren komma!! Det har jag liksom bestämt :-). Det var soligt och fint igår, och snön smälte på vägarna. Jag satt kvar ganska länge på jobbet då jag hade en hel del skrivjobb kvar. När jag tillslut bagav mig ut strax innan kl 19, så var det fruset igen... Det ligger FORTFARANDE snö kvar på taken hemma, trots dagsmeja och blygsamma plusgrader. Tänk den ljuvliga tanken att kunna få släppa ut sina håriga små grisar på bete i trädgården! Jag har lite ideér på lut hur man skulle kunna fixa detta på ett bra sätt, så marsvinen får både gott om utrymme och skydd för gårdens katter... Och SNACKA om gräsklippare!! Det är inte klokt vad effektivt de äter upp gräset med tillhörande ogräs!


Andra gräsklippare är hästarna. Förhoppningsvis har antalet minskat från fyra till tre när sommaren väl kommer. Det är lilla Roxette, treårigt welshsto, som i första hand ska säljas. Det är en riktig liten pingla, och hon kommer bli en helt underbar barnponny! Snäll och go, och aldrig sur eller "stimmig". Hon finner sig i det mesta faktiskt, men är ändå väldigt nyfiken och levnadsglad. Snart snart kommer vi kunna rida lite på henne :-)!! Jag har en ponnysylky med tillhörande sele (brösta), och har nog tänkt att hon ska köras in också. Jag tycker att a l l a små ponnyer borde bli inkörda, så vuxna kan motionera dem också när det behövs. Hon är B-ponny och kommer väl bli strax över 120 kan jag tro. Med det påbrå hon har så borde hon bli en riktigt trevlig hopponny (e. Candide /welshponny som varit med på SM i de flesta grenar../ ue. Molstabergs Action Man /welsh mountain som tävlar både hoppning och fälttävlan med den äran/).


Själv så har jag lovat mig att jag också ska komma i någon slags form. Jag ska börja med att försöka skaffa mig bättre sovvanor! Jag är klippt slut när jag kommer hem, och då är det alldeles för lockande att "bara" vila en stund i soffan. Joo - precis! Dessa "stunder" brukar sluta med att jag har sovit bort en eller ett par timmar, och sedan är det inte mycket kvar av kvällen - egentligen. MEN! Då är jag vantligtvis alldeles för pigg för att gå och lägga mig ordentligt. Vilket betyder att jag brukar inte komma i säng förrän runt ettiden på natten.... När jag ska upp vid 5 igen så kan ju vilken tänkande varelse som helst inse att det inte är bra... Lyckas jag få ordning på detta, så kommer jag nog kunna komma ut och gå, ge crosstrainern en match, orka rida fler gånger/veckan också - vilket kommer innebära att jag mår bättre och orkar mer! Så, det gäller alltså först och främst att "bara" undvika soffan...


Drömma går ju!/Kicki

 
 
Lena

Lena

27 mars 2008 20:19

Hade också tänkt komma igång rejält till våren, det är bara det att våren inte vill komma nuuuu...Det vill ju jag : ))
Längtar efter riktig vår NU!

Ha det toppen!

/ Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards