Direktlänk till inlägg 29 mars 2008

Nu BANNE mig ska det bli vår!

Av Kicki - 29 mars 2008 11:39

Och bara för att ytterligare hjälpa till så får det bli en våldsamt gul bild idag! Annars började min dag med att klockan ringde, för att jag nu mot all förmodan inte skulle dra mig för länge... Huvudvärke satt tråkigt nog i fortfarande när jag började komma något till sans. Maken började röra på sig bredvid mig i sängen, och jag påpekande hur mysigt det är att äta frukost på sängen. Jaa, och krångligt replikerade han och slängde de långa benen elegant över sängkanten. En stund senare så kom mycket riktigt den väldresserade äkta mannen med en bricka :-).


De söta barnen sov fortfarande när jag och min lagvigde så småningom masade oss upp. Eftersom det blev lite sent för oss alla igår kväll så lät vi dem få sova också. Jag hade tänkt åka till ridklubben direkt på morgonen, men fick slänga om lite i planeringen. Sonen som skulle med låg fortfarande och var sysselsatt med John Blund. Jag begav mig i stället ut till marsvinen, och började skura marsvinslådor... Jag MÅSTE  verkligen hitta något annat alternativ SNART till mina Dillinglådor..! USCH vad de är tidsödande att skura! Jag flyttade ut lille Razzmuzz och hans mamma också till de andra. Han var totalförvirrad först, men hittade snart nog vem som var mamma och vem som inte var.


Jag ställde om min klocka redan igår kväll till sommartid. Detta har inneburit att jag kännt mig lite småstressad hela dagen... Jag och sonen tog dock god tid på oss hos hästarna, och jag tycker nog att Wossna kändes riktigt fin faktiskt. Hon GILLAR verkligen att minska traven till att nästan stå på stället. Men tyvärr så förlorar man ju lite av lösgjordheten vid sådana övningar. Men skänkelvikningarna hon fick till på diagonalerna tillslut var jag riktigt härligt nöjd med! För vänster skänkel är det fortfarande vingligt och jobbigt för henne. Hon vill gärna "bara" vika halsen och göra lite sken av att hon förflyttar sig i sidledes. Men det gick ändå mycket bättre idag. Och i den förvända galoppen var hon riktigt HÄRLIGT avspänd och rörlig :-)!


Jag tror jag har noterat i något blogginlägg att en av sönerna har hållit på med ett skolprojekt. I svenskan skulle han och några kompisar göra en film. Detta projekt är nu klart och ligger ute på youtube (naturligtvis!) till allas beskådan. Jag vet sanningsenligt inte riktigt vad jag skulle ha satt för betyg om det hade varit JAG som varit svensklärare, men helt klart kan man ju inte gnälla på brist på fantasi. Men man kanske kan aaana sig till liiiite vilken typ av TV-spel som mest går hem hos mina söner! Man får moralisera bäst man vill över det...! "På min tid" var det indianer och cowboy, eller tjuv och polis... Det är bara karaktärerna som byter skepnad....


Idag smälter snön PÅ RIKTIGT!!/Kicki

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards