Alla inlägg den 5 april 2008

Av Kicki - 5 april 2008 23:32

Idag har lille Qumulus åkt till sin nya familj! Han är så rasande söt med sin helvita päls och mörka ögon att jag nästan ångrade mig... Men jag vet att han kommer få det väldigt bra, och det är sannerligen värt mycket!


Solen har stått oss bi denna dag :-). Jag fick ett ryck och tog ut nästan alla mina marsvinshonor i "beteshagen" under tiden jag skurade deras lådor. De var inte alls så glada åt spektaklet i början då de tyckte det var alldeles för ljust. Särskilt de unga honorna som faktiskt aldrig varit ute tidigare. De satt och kurade i ett hörn väldigt länge innan de ens började smaka på gräset. Men efter en stund när jag kikade ut så höll de på att hoppa och skutta så alldeles och såg ut att stortrivas. Sååå mycket fortare det går att skura marsvinslådor när dels marsvinen är ute och dels det går att ställa upp lådorna ute mot en vägg att torka själva! Sommaren ÄR för härlig :-)!


Kvällen avslutades på Wossnas rygg. Jag hade bestämt mig för att träna på att få henne att verkligen ta för sig framåt i galoppen, men långa lugna språng. Jag valde därför att rida i min flatback i stället för dressyrsadeln. Jag höjde stiglädren till hoppläder, och red lätt hela tiden i princip i traven. Gissa om jag var bra trött efter ett tag! Likadant blev det när jag höll på med galopparbetet. Jag började förvisso med att sitta i "trepunktsits", vilket är en lite lättare form av sits än "dressyrsitsen". Men sedan stod jag i fältsits hela tiden. Jooo - kärringen blev helt slut! Jag var genomsvett, men Wossna var inte ens fuktig! På slutet satte jag mig så bekvämt man nu kan sitta i en flatback, och la upp stigbyglarna framför sadeln. Wossna var riktigt fin och bra med på noterna, men hon var våldsamt ojämn i sidorna. Vänster sida ville hon INTE ta innerskänkeln, utan rätade ut sig hela tiden. Hon "bet sig fast" i innertygeln, och jag fick verkligen TA igenom tygeltaget ordentligt för att hon skulle forma till sig. Men bakbenen ville inte riktigt hänga med, utan det var bara precis i slutet som jag tyckte att hon blev lösgjord tillräckligt. Men på det hela taget var jag ändå ganska nöjd med henne. Hon kunde tillslut gå i förvänd galopp med ganska låg form och med mycket vila i steget.


Bilden föreställer en forsytsiabuske från förra våren. Jag drar mitt strå till stacken på detta sätt och "betvingar" våren att stanna. Jag vill verkligen inte ha tillbaka snö och kyla! Jag ska ju snart börja rida in Welwette och Roxette - då kan det ju inte vara vinter!


nattinatti/Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards