Direktlänk till inlägg 22 april 2008

Vårfint!

Av Kicki - 22 april 2008 16:27

Den trogne OCH skarpögde bloggbesökaren uppmärksammar snart.... att jag har haft lite tråkigt! Min kamera ligger i bilen utifall att det skulle dyka upp ett trevligt motiv att föreviga, någonstans på väg från A till B. Tyvärr har jag börjat med detta idag..! Igår när jag åkte till jobbet (tog bilen hela vägen till Linköping för ovanlighetens skull), så BORDE jag haft med mig min trogna leksak! När jag körde över en bro mellan två sjöar (Föllingen) så dansade älvorna sirligt över vattenspegeln. Det i sig kunde ha räckt som härligt motiv. Men det var inte nog med det! Mitt i den trolska bilden simmade dessutom två knölsvanar...!!! Och kameran låg hemma och samlade damm.... Så, i brist på läckra fotografier att lägga ut på denna blogg så har jag istället ägnat min kreativitet åt att förnya utseendet en smula. Det kändes som att lite mer klatchig färg inte skulle rimma allt för illa med nuvarande årstid!


Annars har jag blivit brutalt överfallen! Och detta av ett sällsynt aggressivt förkylningsvirus!! Jag har gått lite på halvfart ett bra tag, och har muttrat lite att det nog är mina hormoner som börjar bli aktiva på ett nytt sätt. Men i morse kunde jag inte skylla hormonerna för mitt mående... En äckligt killande känsla i svaljet "upp mot näsan" fick mig först att tro att jag satt något i "halsen". Men när jag tog en närmare titt i badrumsspegeln med vidöppen mun, så kunde jag ju se att jag var helt röd i halsen. Mer och mer började det att killa också i näsan. Så vad gör en person som har sin dagliga arbetsplats på vårdcentraler? Joo, jag plockade i mig två Ibumetin och hoppades på det bästa. Jag kan väl säga såhär när arbetsdagen har lidit mot sitt slut, att jag har inte lyckats att mota killandet särskilt väl... Nu rinner näsan ganska rejält också! Allt under det att jag emellanåt avbryter mig själv i en befriande nysning. Mina "gråtservetter" som egentligen är tänkta till mina patienter, har idag gått åt till att torka näsdropp...


Imorgon ska jag dessutom sjunga...! Det är ju så man undrar om det ändå inte sitter någon "där uppe" och drar i lite trådar i brist på annan sysselsättning.... Jag är ombedd att sjunga på en begravning. En god vän till mig, som jag sjöng mycket med tillsammans "förr", har bett mig att sjunga på hans mors begravning. Undrar hur många Ibumetin som behövs för att inte totalt bryta ihop under sådana omständigheter.... Som VÄL är har jag sjungit på begravningar vid ganska många tillfällen nu, så jag känner väl att jag nog håller mina känslor i styr i alla fall. Hur det blir med nysanfallen vågar jag däremot inte sia om... Det är liksom inte läga att dagen innan ringa och säga att "joo, nu är det liksom såhär att jag har gått och blivit förkyld...."


Ikväll är det prov för grönt kort. Jag kommer svepa in min dyra hals i X antal lager halsduk, och hålla tyst! Den som känner mig mer VET hur svårt jag har för just det - att hålla tyst! Det liksom ingår inte i Kickis personlighet att inte plåga omgivningen med min stämma. Kanske är det så att jag får prata alldeles för lite i mitt jobb, som går ut mer på att lyssna. Hur som helst så kommer det bli mig en prövning. Innan morgonen avslöjade mitt tillstånd så hade jag planer på att dra med mig Wossna också, och passa på att rida en sväng på ridbanan innan också. Av det blir det nog intet. Jag ska nog inte utsätta mig för mer frisk luft än vad som är nödvändigt i denna stund....


Krax!/Kicki

 
 
Kicki

Kicki

22 april 2008 19:53

KRYA PÅ DIG!!!
Tips : Nässpay!!
Kram ;)

http://www.aagrenarabians.com

 
Lena

Lena

22 april 2008 20:13

Typiskt att man inte har någon kamera när man som bäst behöver den!

Krya på dig!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Vendela

Vendela

22 april 2008 23:12

Kicki:

Tack för din omtanke. Jag hoppas att förkylningen går över snart nu nör vårdvädret verkar vara på gång!

Varma kramar V*

http://forevervendela.bloggagratis.se

 
Vendela

Vendela

22 april 2008 23:14

Ps. Det skulle vara mig ett sant nöje att vara som fågel Fenix, dock ser jag den styrkan som omöjlig. Men tack ändå kära vän. ds.

http://forevervendela.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards