Direktlänk till inlägg 27 april 2008

Tjaa, fort går det i alla fall...

Av Kicki - 27 april 2008 22:10

Men inte min förkylning! Jag hade nog hoppats på att bli kvitt nästäppa och hostattacker ganska fort, men den biter sig envist fast. Jag har annars för mig att om en förkylning mer eller mindre anfaller en så retirerar den också ganska fort. Jag har dåligt minne helt klart!


Jag vet inte riktigt vad man ska ha helger till egentligen? De har en tendens till att bara skapa dåliga samveten. Det är SÅ mycket man "borde" göra på helgen, och ännu mer man "ska". När det så blir söndag kväll så infinner sig det allt för ofta en olustig känsla av att jag nog ändå glömt något viktigt, eller varit tvungen att göra omprioriteringar - igen.. Denna helgen har jag avstått från att rida pga min förkylning. Jag vill inte dra ut mer på eländet genom att kyla ner mig med en frisk skogsrunda i sadeln. Men vad vet jag? Det kanske hade varit exakt det som jag skulle ha behövt... Men det är snudd på förmätet att gnälla! För mig är det nog att betrakta som "lyxproblem" egentligen. Den som vill ha lite mer perspektiv på sin tillvaro rekommenderas att gå in och läsa Vendelas blogg! Skäms den som efter denna läsning gnäller över nästäppa!!


Jag har alltså varit sjukskriven torsdag till fredag. Om jag hade helgjobb skulle jag varit sjuksriven då också... Successivt har jag blivit piggare och fått klarare röst. I går lördag hade vår familj stalljouren på ridskolan, och sådant kramar musten ur den lilla orken man har. Alltså blev det inte mycket annat gjort denna dag... Familjen har hyrt en liten etta i samhället för att underlätta för speciellt de äldre grabbarna att gå på aktiviteter, eller ha någon stans att vänta innan vi kan komma och skjutsa hem dem. MEN vi har sagt upp den nu till 1 maj, så helgen har också gått till att flytta och städa... Jag drog ett halvt strå till stacken idag med lite städning.


För att klämma in lite marsvin i villervallan också...  Antagligen har mina långhåriga skönheter fullständigt missuppfattat detta med vår! Men ALLA mina marsvin är numera sk. "tuggade"!! De har väl fått för sig att man ska ha kort hår till sommaren... Utom Kardemumma som sitter själv. Men han å sin sida har lyckats med konststycket att SLITA loss en stor pälstuss på baken - så han är långt ifrån utställningsbar han också... Det blir med andra ord ingen utställning för min del den 17 maj :-(


Vädret har stått mig bi, och på det hela taget har jag nog egentligen haft en hyfsad helg. Veckan som ligger framför jobbar jag bara tre dagar. Men det är föga tröst... Jag behöver nämligen sitta och slita med deklarationen när jag skulle kunna ha njutit av ledighetens fröjder. Det bidde nämligen inget sådant denna helgen... Det där med måsten som man inte klarat ut när man borde...


Nya friska tag!/Kicki

 
 
Vendela

Vendela

29 april 2008 01:48

Förkylning klassar jag inte som lyxproblem, det finns inget värre än nästäppa..fyy. Lyxproblem är däremot de som gnäller för att pappa inte har satt in tillräckligt pengar på kontot så det räcker till en häst!

Hoppas det går över snart! Tack för din omtanke! Kramar V*

http://forevervendela.bloggagratis.se

 
Ingen bild

jennie & company

29 april 2008 12:54

mmmm..vapparna e så jättefina...synd att jage j hade en bättre kamera...men huuaa,,,så sockersöta,man blir ju oerhört valpsjuk i såna lägen...ha en bra dag...kramar från oss..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards