Direktlänk till inlägg 25 maj 2008

Melodifestivalen...

Av Kicki - 25 maj 2008 16:48

Jag hade verkligen inte tänkt att kommentera detta evenemang över huvud taget!

Men det är ju bara så komiskt, så med mitt sinne för sarkasm så GÅR det ju bara inte att passera... TÄNK så stora förhoppningarna var på att fantastiska Sverige skulle bräda resten av de musikaliska analfabeterna. Naturligtvis skulle INGEN kunna motstå Pirellis kattögon...! Det enda orosmålnet var ju att det fanns en "lookalike" med vad klänningen beträffade. Och om deras bataljer gick tydligen att ingående följa i kvällspressen.


Att Carola skulle fullständigt falla pladask förra året var ju liksom väntat!

Hon har ju länge varit överreklamerad, och framför allt går det ju inte att tycka om en artist som säger sig öppet vara en sann kristen! "Hon fick vad hon förtjänade" uppblåst och blåst över huvud taget som HON är! Åtminstone var det vad man kunde läsa i mången blogg dagen efter hennes djupdykning.


Men Charlotte?

Hon bara SKULLE ju ta Europa och väl valda delar av Asien med strorm. Ack ja. Hur hämtar sig fosterlandet från denna nesa? "Favorit" som hon var. Åtminstone bland journalister i Belgrad.


Själv höll jag på att missa denna makalöst viktiga händelse.

Jag tycker Charlotte gjorde mycket bra ifrån sig, men låten var inte bättre igår än den alls har varit - enligt mitt tycke. Jag kom insladdandes till soffan lagom till melodi nr. 13 - vilken det nu var. Jag har inte satt mig in i denna cirkus så väl så jag kan utropa en personlig favrit faktiskt. Men Ukraina var häftig!


Jag RED nämligen igår för Ulla Wadeborn igen!

Och vad säger man? MAKALÖST!! Inte att jämföra på samma planet med den sömnlika upplevelsen i soffan lite senare på kvällen. Det gick bara SÅ BRA!!! Jag älskar Wossna, och jag älskar Ulla!! Hon har den där förmågan som är så få förunnat att lyckas plocka fram  preciiiis det som behövs för att allt ska falla på plats. Så fruktansvärt rutinerad och proffesionell att jag blir lika överväldigad varje gång...


Jag skurade marsvinsburar innan jag äntrade TV-soffan. Det skänkte mig faktiskt mer tillfredställelse än de hysteriskt skrikande programledarna i TV-rutan. Jag undrar vilka droger som är löneförmånen i Belgrad... Människa vad de var uppskruvade. Björn Gustavsson var väldigt - svensk. Snacka om internt skämt... Om han hade fått "framträda" innan omröstningen så skulle Sverige inte fått ett enda poäng!


Tja - slutklagat för i afton!/Kicki

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards