Direktlänk till inlägg 14 juni 2008

SPORTCUPEN OCH EM!!

Av Kicki - 14 juni 2008 10:46

SPORTCUPEN 17 - 20 juli Näsbyholm, Strängnäs

Jag tar mig inte ens friheten, utan bara gör. Svenska arabhästföreningen tillsammans med Arabhästen i sporten ordnar tävlingar i dagarna fyra för fullblodsaraber. Det är flera år nu som dessa tävlingar gått av stapeln, och jag rekommenderar verkligen ALLA att dra iväg till Strängnäs för att få vara med om detta äventyr!! Det kommer ordnas med kvalitetsbedömning för unga araber första dagen, och sedan drar det igång med en hel mängd sportklasser. Så vill ni se riktigt vackra hästar (vilken häst kan vara vackrare än arabiska fullblodet?) som rids och körs i en uppsjö av olika grenar så KAN ni bara inte missa detta tillfälle! Det blir många olika westernklasser, dressyr i många olika svårighetsgrader, hoppning, speed (snabbast vinner - helt enkelt), polebending (slalom, men utan skidor!), terränghoppning, utställning, körning mm mm. Ett underbart tillfälle att få träffa likasinnade och bara NJUTA!


EM för fullbodsaraber

Det är inte bara i Sverige som rasföriningarna för arabiska fullblod satsar på ridsport. Detta har lett till att det också ordnas med ett mästerskap för Europa. I dessa tider är ju EM synonymt med fotboll allena, men ACK så fel det är! I Österrike kommer ryttare och kuskar från många europeiska länder att samlas för att göra upp om medaljerna i många olika grenar även där. Arabhästen i sporten har under flera år sponsrat de duktiga ekipage som åker från Sverige. Ett sätt att sponsra är att skänka något som kan auktioneras ut via webben. Det går helt enkelt till så att man skänker något (kan vara ridbyxor, en betäckning, vacker tavla mm) som läggs ut på AHIS:s hemsida. Sedan får vem som vill lägga ett bud och pengarna går alltså till EM-ryttarna från Sverige som AHIS sponsrar. För mer information och mycket annat roligt, gå in på AHIS hemsida. Har du något som du tror skulle kunna ge en slant (alla bäckar små!) till "EM-truppen" så tveka inte!


Kicki - hästgalen!



 
 
Lena

Lena

14 juni 2008 12:33

Oj, här var det reklam!

Underbara Araber!!!!!!!

Trevlig Helg!

Kramisar Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kicki W

14 juni 2008 15:48

Jaaa fullblodsaraber ÄR verkligen UNDERBARA! Kom gärna en sväng och titta :-)

 
Ingen bild

Helena

15 juni 2008 12:15

Du har verkligen dragit ditt strå till stacken:)

 
Åsa

Åsa

17 juni 2008 20:17

Du är utmanad hos mig!

http://klackebo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards