Direktlänk till inlägg 19 juni 2008

Utmaning och vackra fuxar

Av Kicki - 19 juni 2008 10:47

Jag antar utmaningen Åsa!

Men först tänkte jag svamla om lite annat ;-). Dagen före midsommarafton. Förmodligen blir morgondagens väder snarlik dagens. Gråmulet och huttrande. Det kommer dessutom bli första midsommarafton där familjen blir kraftigt reducerad. Egentligen är det ganska märkligt att det inte inträffat förr med tanke på att mina tre äldsta grabbar är 18, 16 och 15 i år. Men det är helt sant - de har firat midsommar med familjen varje år. Just i år har de dock kommit på att det går att göra andra saker. 18-åringen har lite vaga planer att "hitta på något" med några kompisar. Hans sluga föräldrar har dock talat om att han måste infinna sig i hemmet senast kl. 07 på lördagsmorgonen. Han kommer låna en av våra bilar... Näste yngling är bjuden till midsommarfest av en kompis föräldrar. Det kommer tydligen bli en riktigt stor baluns! Den yngste av de tre är upp över öronen förälskad för tillfället. Såpass förälskad så den enda planen HAN har är att tillbringa nämnda afton tillsammans med tjejen. Och då kan de till och med tänka sig att vara hemma hos oss!!


Göteborg - here we come!

Jag och maken samt de tu småttingar som INTE uppnått den magiska tonårsgränsen, kommer tidigt på lördagmorgonen åka till Göteborg. Yngste sonen 9 år har tjatat hela vintern om att han vill åka till Liseberg... Så - vi drar helt enkelt dit i helgen och ska lyxa till det med att bo på hotell en natt. De tre stora drumlarna får vackert vara kvar hemma och sköta om hus och kritter. Det fungerar ju eftersom ytterligare en har berikats med körkort i familjen :-). Men detta betyder alltså att samtliga ungar skall befinna sig hemma på lördag morgon! Ett ganska smart drag för att ha lite koll ;-)... Protesterna har kanske inte varit öronbedövande, men visst har det nog tyckt att det varit helt "onödigt" att behöva åka hem...! Stackarna - de har fått på tok för hårda föräldrar...


Lite hästskryt åsså!!

Vår mycket kära C-ponny Tips vägrar att gå i pension! Han är också 18 år (tror vi - okänd härstamning) och borde kanske "stelna till" lite. Men icke! Han har fungerat toppen denna vinter på ridskolan. Just nu är han med på ridskolans ridläger och kommer vara det nästa vecka också. Ridskolechefens dotter har lånat honom på några tävlingar, och de har hittat varandra och det har gått riktigt bra :-). Vad gäller min egen son så är han inte speciellt tävlingsintresserad alls - tyvärr. Men han tycker att det är roligt att rida och hoppträna osv. Tips har alltså inte kommit hem än. Annars tror jag att han inte skulle må så illa av att få komma och käka lite gräs ett tag nu. Han är en ganska "viktbärande" ponny, och ser verkligen ut som en sådan som sväller upp till ballongliknande former sommartid. Inget kan vara mer fel! Tips håller igång själv i hagen, och har aldrig under de år vi haft honom plågats av övervikt! Han kan nog i princip äta hur mycket gott gräs som helst...


Nu Åsa - här kommer det!

UTMANINGEN!

Regler:

-Beskriv först reglerna  -Svara på alla frågor  -Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar,be dem läsa din  -Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!


Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?

Det är länge sedan jag slutade med att ha "att-göra-listor"! Men det som står på programmet för idag är:

  • Fiolkonsert där 11-åringen är med - avslutning på ett fiolläger
  • Fika med familj och mina föräldrar (som också kommer och lyssnar)
  • Få tag på hovslagaren - Wossna har TRE tappskor nu!
  • Få tag på ridläraren för att höra var Tips ska vara i helgen till nästa läger. 
  • En vals med dammsugaren inför morgondagen

  • Vad gjorde du för 10 år sedan? 

    I juni 1998 jobbade jag på ett socialkontor. Jag var nyligen åter igen gravid, men detta för sista gången - 5:e barnet. Sommaren genomlevde jag illamåendes och hösten släpade sig fram allt långsammare... Jag var med andra ord FRUKTANSVÄRT trött!! Vi bodde där vi bor idag, men hade om möjligt ännu fler/större projekt i görningen...


    Ställen du bott på?

    Jag är född i Vetlanda kommun och bodde där till 20-års åldern. Då tog jag en sväng ner till Gnosjötrakten och jobbade på en metallindustri. Efter en mellanlandning i hemkommunen igen så bar det iväg till studier i Göteborg. Efter det bodde vi några år i Marks kommun (Västergötland), innan vi tillslut så kom till Östergötland där vi bor idag.


    Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

    • Omedelbart byta ut bilarna!
    • Renovera färdigt huset - bygga nytt stall.
    • Skaffa konton till ungarna som kunde få bli deras trygghet i framtiden.
    • Förmodligen starta ett företag.
    • Betala för service som vi idag sköter själva

    Personer du vill veta mer om

    Jozzan, Linda, Lena, Ida och Helena (alla blogglänkar på min sida!)


    Om du orkat att läsa ända hit - GLAD MIDSOMMAR!/Kicki

     
     
    Lena

    Lena

    19 juni 2008 12:56

    Har fixat utmaningen!

    Kram Lena

    http://www.nygards.bloggagratis.se

     
    Ingen bild

    Olivia Hack

    19 juni 2008 13:01

    vart någonstans bodde du i Mark? Skulle vara kul och veta!:D

    Svara gärna.
    Olivia

     
    Lena

    Lena

    19 juni 2008 13:04

    Ha,ha, men jag svarade på din utmaning också!

    Kram Lena

    http://www.nygards.bloggagratis.se

     
    Lena

    Lena

    19 juni 2008 17:33

    Trevlig midsommar!!

    Kramisar Lena

    http://www.nygards.bloggagratis.se

     
    Ingen bild

    Kicki W

    22 juni 2008 10:33

    Jag bodde i Skene i Marks kommun - mitt i tygriket med andra ord :-)

     
    Vendela

    Vendela

    23 juni 2008 05:19

    Kära vackra kloka kråka:D
    Jösses vilket fullspäckat inlägg, men helt underbart att läsa. Om man ändå var femton igen och förälskad som din yngste son. Allt var så mycket lättare då:)Jag hoppas att du/ni hade trevligt på midsommar och att det inte blev en snaps för mycket, den jäkla snapsen kan förstöra en hel kväll, dag, vecka. :).
    Som vanligt älskar jag att läsa dina kloka kommentarer i min blogg, och önskar jag hade 25 procent av din hjärnkapacitet. Jag kom på en sak, dig hade jag nog inte vlijat tjafsa med. Du lär vinna alla diskussioner. Kan man få hyra dig måntro?:)
    Kram på dig Kicki W
    Din Vän V*

    http://forevervendela.bloggagratis.se

     
    Ingen bild

    Kicki W

    23 juni 2008 11:55

    Kära söta Vendela! SÅ otroligt roligt att höra ett livstecken från dig igen :-)!!

    Tack för smicker - men du behöver inte vara så orolig över att bli tillplattad ;-). Någon nubbe bidde det inte alls faktiskt. Jag är ganska återhållsam med alkoholen över huvud taget, och sprit dricker jag aldrig... Bläkh!

    God och glad fortsättning på din sommar också :-)

    Från
        Kom ihåg mig
    URL

    Säkerhetskod
       Spamskydd  

    Kommentar

    Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


      I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

    Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

        Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

    Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


      Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

    Av Kicki - 11 november 2011 11:00


      Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

    Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


      HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

    Presentation


    Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

    Fråga mig

    2 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
               
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13 14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23 24 25
    26
    27
    28
    29
    30
    <<< Juni 2008 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik

    Små hälsningar!


    Ovido - Quiz & Flashcards