Direktlänk till inlägg 24 juni 2008

Jag säger bara... - BALDER!

Av Kicki - 24 juni 2008 16:07


Men först bara lite EM-reklam/påminnelse!

Gå gärna in på AHIS hemsida och kika på auktionen där. Bäst är givetvis om du finner något där som du skulle vilja bjuda på och på så sätt bidra till att sponsra duktiga ekipage att kunna åka ner till Österrike och hålla de svenska färgerna högt! Jag TROR att du kan använda "flaggan" som länk!


En lite lätt splittrad familj

I helgen som passerat åkte en ganska kraftigt reducerad skara av Westerdahlningar till Göteborg. Vad är det man säger - "vi hade i alla fall tur med vädret"... Nja, nu ska jag inte ge sken av att det var särksilt besvärligt eller att det hände några hemska saker. Vi åkte helt sonika iväg på lördagmorgonen, något senare kanske än vad vi först planerat. Vi fick för oss att vi skulle skaffa Göteborgskortet via en av två av ICA utvalda turistinformationer. Vi skulle nämligen som ICA-kunder kunna få köpa det billigare... Men, när vi letat oss fram till den vid Kungsportsplatsen upptäckte vi att det var helt förgäves! Det var stängt på självaste midsommardagen. Tänk va! En turistinformation som har stängt när det är midsommar...!! Det KRYLLAR ju för 17 av turister i sta´n då!! Det var åtminstone billig parkering ;-) Vi ställde bilen strax intill stationen och behövde bara betala 2,-/timme för detta!!! Vi åkte till Nordstadstorget och gjorde samma upptäckt där... Vad ÄR det med Sverige på midsommar? Denna lilla extrasväng gjorde att vi "missade" över en timme av vår dyrbara tid på Liseberg - helt i onödan som sagt. Men, vi parkerade på "evenemangsparkeringen" som ligger mot Mölndalshållet till från Korsvägen, och där kostade det 15,-/timme för de tre första timmarna, och 60,- sedan för 12 timmar... Vad är det man säger? "Man tar igen på karusellerna det man förlorar på gungorna", eller nå´t ;-)


Med ålderns rätt...

Jag tyckte nog att det var ganska roligt egentligen när jag var tonåring/yngre vuxen att åka i de olika atraktionerna på Liseberg. Men idag är jag så nöjd med att se mina söta barns lycka, och själv stå med benen tryggt förankrade på moder jord. Dels har jag faktiskt börjat att känna av att jag mår illa när de snurrar (typ virvelvinden...) vilket inte är så behagligt. Dels har jag upptäckt att jag är aaaningen fegare... Men! Ska det utmanas öde så ska det göras rejält! Jag ställde mig helt sonika i kön till Balder! En mor kan liksom inte "fega ur" inför ögonen på sina små söner 9 och 11 år gamla när det sedan verkligen gäller, utan det är bara att bita ihop! Balder är alltså en berg-och-dalbana utan dess like... Dessutom helt byggd av trästommar! Och visst får man åka - läääänge... Men, den som är skarp i sinnet kan ju förstå att jag överlevde :-). Jag kan inte lova att jag gör om det. Efter en lång dag var det ganska skönt att krypa ner i hotellsängen och slockna. För att inte TALA om hur underbart det är att gå till hotellfrukosten och ta riktigt god tid på sig och bara n j u u u t a!


Älgar och pingviner.

Söndagen blev en blöt tilldragelse. Det småpinkande skurar lite nu och då under hela dagen. Det blev en sväng till Naturhistoriska museet i stället för en båttur till Nya Älvsborgs fästning. Naturhistoriska i Göteborg är inte ett jättemuseum, utan ungarna orkar verkligen med att traska runt och titta på alla uppstoppade djur av bokstavligt talat ALLA sorter. Bland annat finns där en "riktig" blåval som huserar i eget rum. På valdagen (göteborgare har verkligen humor!) är valen öppen så man kan gå in i den. Men vi fick nöja oss med att betrakta besten utifrån. När vi tyckte vi gjort detta klart, hittade vi en liten pizzeria i närheten av Linnégatan och fick i oss lite föda. Sedan bar det iväg till Slottskogen! Det är egentligen inte klokt vilken förmån det är att helt fritt få ströva omkring i denna underbara park! Vi såg älgar, sälar, dovhjortar, getter, gotlandsruss och en uppsjö av olika slags fåglar. Vi orkade inte gå ända bort till flamingosarna (eller hur bestämd form plural heter...), utan nöjde oss med att ana några rosa fläckar på långt avstånd. Det som verkligen var värt allt pissregn den dagen var pingvinerna :-). De hade fått en bassäng att leka i - och SOM de lekte! Värsta uppvisningen för oss!


Inget liv är som lägerliv.

Jag och grabbarna tog så småningom tag i saken, och vände nosen hemåt igen. Mannen lämnade vi kvar i den stora staden, då han skulle vara kvar i jobbet under några dagar. Jag tog "en liten sväng" förbi Aneby för att lämpa av den ene av sönerna. Han ska nämligen tillbringa följande vecka på musikläger där och spela trumpet hela dagarna... Detta har han sett fram emot väldigt mycket, men han var på fiolläger förra veckan - så musik har han verkligen blivit utsatt för det stackars barnet :-). Den yngste följde dock med mig hela vägen hem. Men jag jagade upp honom i den arla morgonstunden igår när jag skulle åka till jobbet. Jag tog bilen till Linköping, och "passade på" att släppa av denna lilla unge på scoutläger. Han kom precis lagom till deras frukost...


KANSKE att jag lugnar ner mig när jag själv får semester../Kicki

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards