Direktlänk till inlägg 31 juli 2008

Semester är välbehövligt!

Av Kicki - 31 juli 2008 21:06

UNDERBARA sommardagar!

Nu har det varit en helt fantastisk sommar i tre veckor!!! Gissa om jag går och bunkrar upp inför den väntande vintern... Det kommer kännas bara sååå skönt att kunna tänka tillbaka på härliga sommardagar när det är varmt i både luften och vattnet. Visserligen har jag kanske inte varit den flitigaste beachbesökaren i alla fall, men livet känns ändå lite lättare att leva under de här omständigheterna.


Frankrike/Sverige

Sonens "extrafamilj" har dragit vidare till Bergen - Norge, förutom deras son Fabian som stannar här under tiden hans föräldrar tittar på fjordar. Jag börjar snappa upp lite franska faktiskt, och jag tror att "Fab" börjar förstå vissa svenska uttryck också. Annars är han en tämligen enkel gäst att hålla på gott humör. Bara han får sitta vid MSN så är han nöjd... ;-)


Tusen tack Arne!!!

Jag fick bilder idag från min gode vän och för ett par veckor sedan tillfällige vapendragare. Egentligen är det hans fruga som är orsaken till vår bekantskap. Hon är en av alla oss som kämpar på med våra arabiska fullblod. Vi satt tillsammans och försökte bringa ordning i sekretariatet på Sportcupen, och jag kan garantera att Helena är en trygg hörnpelare att luta sig mot!!! Hennes make Arne, "följer bara med" som han så anspråkslöst påstår, men han slet allt han också dessa intensiva dagar. Och han hann till och med att ge sig ut med sin fina kamera och föreviga vissa moment. Joo, jag hade VISST kameran med mig jag också. Men tror ni att jag använde den....? Hur som haver så visar jag lite prov på både Arnes skicklighet med kameran, och sonens skicklighet i sadeln. Jag gillar speciellt de kort där han galopperar utan jacka. Snacka om total balans! Kolla lodplan öra - axlar - höft - knä - häl...


Speed

Det är alltså kort tagna från den sk. speeden, eller galopptävling en och en. Det gällde alltså att rida så fort man bara kunde/vågade på 400 meter. Där blev alltså sonen och Wossna placerad femma!! Svart jacka på ungen = allvar! Utan jacka = galoppera tillbaka till stallet för att hämta jackan... Han hade faktiskt väst på sig vilket var obligatoriskt, men vi hade inte koll på att man desstom skulle ha långärmat på sig. Det var därför många som fick galoppera tillbaka och ta på sig lite kläder. Wossna lyssnar med ett öra på sonen och ett väldigt intensivt öra på hästarna framför henne. Modern sväller av stolthet förståss. Åter igen TACK Arne för superfina kort!!!!


För en gång skull INTE fotograf/Kicki

 
 
Ingen bild

Helena K

31 juli 2008 22:18

Hej. Frugan här. Visst är det härligt att se på bilderna från speeden. Det är ju bara ett år kvar nu till nästa sportcup;).
Kan meddela att Apollo är bättre. Galopperar lite på rakt spår. Håll tummarna!
Kramar Helena

 
Ingen bild

Kicki W

1 augusti 2008 11:29

Halloj "frugan" :-)!!
Skönt att höra att Apollo börjar komma igen. Ni är ett välbehövligt tillskott av arabinslag i Östergötland! Kämpa på så kanske vi möts i en "batalj" på en inte ont anande dressyrbana ;-)..

Kicki W

 
Lena

Lena

2 augusti 2008 16:54

Underbara bilder!

Hoppas allt är väl!?

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
sara

sara

3 augusti 2008 22:17

oj vilka bilder! fina!! :D

http://sari.bloggagratis.se

 
Kicki

Kicki

5 augusti 2008 10:49

HELT underbara bilder på "dina"!
Det är ngt visst med detta, en värme som är obeskrivlig!
Kramiz
Kicki

http://www.aagrenarabians.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards