Direktlänk till inlägg 17 augusti 2008

Vad ska man tycka

Av Kicki - 17 augusti 2008 02:40

Fotboll...

Igår spelade yngste sonen fotbollsmatch. Laget lyckades vinna med 6 - 4 trots ett självmål... I den storleken som han är (9 år) så är det fortfarande verkligen "bara" på lek, och jag kan också tycka att det är ganska trevligt att titta på. Men jag har en son till som spelar, och han är 15... Nästa år måste han välja mellan att antingen sluta (...) eller försöka få en plats i B-laget. Dessutom är det väldigt ofta diskussioner efter misslyckade matcher om "köpta domare" och "de hade bara tur" osv. För min del är det inget som jag tycker bidrar till något positivt, och  jag misstänker att det inte är enbart killarna själva som kläckt idén. Jag har frågat sonen i fråga om han verkligen TROR att en domare är "köpt" i en match mellan två pojklag! Jag menar - vem bryr sig?? Det är aldrig så enkelt så att det egna laget helt enkelt inte räckte till. Det går många tankar genom en moders huvud när hon sitter och tittar på just fotboll. Det hör tydligentill folksjälen! Jag är alltså en eilen här med...


Annat spel

Nej, då känner jag mig betydligt mer hemma där folk spelar instrument i stället för boll. Jag var på en spelmans stämma igår, och det var en upplevelse. Jag har inte alls mina musikaliska referenser från svensk folkmusik, men jag kan verkligen uppskatta ren och skär spelglädje! Och dessutom måste man ändå beundra spelskickligheten också. OCH hängivenheten! Det är på något vis ett sätt att leva :-). Näst yngste sonen spelar ju fiol, och hans fiollärare flirtar våldsamt med just svensk folkmusik. Det betyder att sonen gärna spelar "en vals" för oss. Och han gör det bra! Och han har kul! Och han riskerar inte att få ett hårt knä i nacken...!


Krage av

Just nämd 15-åring fick ju ett hårt knä i nacken när han tränade... - ja just det - FOTBOLL. Sedan dess har han gått med stödkrage då röntgen visade på någon form av förändring på atlaskotan. Nu har vi varit tillbaka och röntgat, och det visar sig att det har lossnat en liten flisa från kotan, men att det inte finns några andra sprickbildningar i den. Därför har kragen fått ryka nu. Men ungen ska försöka hålla sig i stillhet en månad till, hur det nu ska gå... Jag fick åter igen bekräftat att det verkligen hade varit en kraftig smäll han fått. Och om det tagit lite mer illa hade han riskerat att bli totalförlamad. Känns tryggare med fiol faktiskt!


Och hästar är ju inte ett dugg farliga de heller... ;-)/Kicki

 
 
Lena

Lena

17 augusti 2008 17:27

Skönt för honom att slippa kragen ; ))

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kicki W

18 augusti 2008 16:56

Största oron han själv haft, har varit om han skulle vara tvungen att ha kragen på sig på skolfotot som tas de första veckorna nu när skolan börjar... Han börjar ju 9:an, så jag kan ju förstå om det har varit ett bekymmer.

 
Lena

Lena

18 augusti 2008 18:25

Ha,ha, dom är för roliga i den åldern ; )

Min Gustaf är precis lika gammal så jag vet hur det kan vara ;))

Ha det bra!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kicki W

18 augusti 2008 19:26

Suck - ja. Jag kan inte minnas att grabbarna var lika fåfängda "på min tid" som de verkar vara idag.. Men, hellre välstruken skjorta än gällivarehäng! OCH mina tonårsgrabbar stryker sina kläder själva! (Tänker på den VIDRIGA TV-reklamen om Vanish "lita på rosa" - uäkh!)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards