Alla inlägg den 20 augusti 2008

Av Kicki - 20 augusti 2008 15:03

Jag har ett ganska rörigt arbetsliv, och det lär väl troligtvis inte bli någon större skillnad än på ett bra tag. Jag har ju som sagt jobbat 100% nu fördelat på tre olika arbetsplatser. Ett av vicken gick ut sista juni, och ett går ut nu sista augusti. Men jag kommer börja på sjukhuset i stället i Linköping på en av klinikerna där på 75%. Jag har "kvar" mina 25% sedan "urminnes tider" på en vårdcentral. Tja, hur intressant är detta på en skala då? Förmodligen inte alls ;-). Men jag har upptäckt att jag fått en helt ledig dag utan att ha räknat med det!! Jag trodde jag skulle börja på US (sjukhuset) denna veckan då det är ett grav. vik. jag ska ha, och vi ska gå bredvid varandra lite innan ord. tar mammaledigt. Men si, så var det inte alls!! Det är först nästa vecka jag börjar... :-D. Jag hade egentlige kunnat "skita i" att åka något denna vecka alls, men jag var "sååå välkommen" på fredag - så då måste man ju visa sin goda vilja och ge sig iväg ;-). MEN I MORGON ÄR JAG LEDIG!!


Det kom så plötsligt så jag vet inte riktigt vad jag ska göra av en hel dag... Skämt åtsido, det vet jag visst det! Men det känns nästan som att få en liten trissvinst faktiskt. Inte för att jag tycker illa om att jobba! Det tror jag nog att ni som följt mig i mina vedermödor ett tag insett. Men just precis denna tidppunkt kom en ledig dag bara så helt RÄTT! Jag hade faktiskt undrat en liten smula över hur jag skulle hinna med det jag tänkt mig innan augusti är till ända. Nej - jag inbillar mig faktiskt inte att jag kommer klara av allt på en ynka dag, men det hjälper helt klart till. Och i helgen är jag också ledig! Jag har annars varit ute på reportage ganska många helger nu, och det känns. Det är superkul att rapportera, träffa folk och skriva (OCH FOTA), men även denna kvinna behöver ibland vara ledig.


Känner mig väldigt nöjd faktiskt.../Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards