Direktlänk till inlägg 30 augusti 2008

Man vet att man lever...

Av Kicki - 30 augusti 2008 20:04

Härligt kort - eller hur?

Tyvärr är det inte jag som fotat, utan en kille som heter Henrik. Jag var dock på plats vid tillfället som fotot togs, så det kunde ju varit jag ;-)... Det föreställer i alla fall Sveriges duktigaste wakeboardåkare, som faktiskt är en tjej! Och naturligtvis har den partiella demensen slagit till just nu, för jag kommer INTE ihåg vad flickebarnet heter!! Hon är dock blott 17 år, och riktigt lovande inför framtiden! Wakeboard är som snowboard, fast på flytande vatten i stället för fast. Dessutom behövs en båt med saftigt ös i motorerna, så det bildas en våg efter. Häftigt är det hur som helst! Jag var där och gjorde ett reportage för några veckor sedan. Det är lätt att känna sig både gammal och stel när man ser sådant här....


Jag säger bara - Ulla!

Jag håller mig till lite mer stillsammare sporter, såsom ridsport... Det är bra drag under galoscherna där också emellanåt, men jag har "alltid" huvudet uppåt i alla fall... Idag har jag varit iväg och tränat dressyr för "SuperUlla" igen. Jag har inte varit särskilt duktig på att åka iväg och träna på ridbanor, och någon dylik finns inte att tillgå inom lämpligt ridavstånd hemifrån. Så det har blivit lite si och så med träningen. Det märktes också, men Ulla tar det hela där det befinner sig. Det är inte så mycket mer att göra kanske, men jag blir ibland frustrerad över att det är så svårt att få till det att träna lite mer seriöst! Det räcker liksom inte att bara rida runt i skogen! Det är verkligen superbra att rida i skogen OFTA, men inte att alltid göra det. Då blir det en skogsmullehäst av det, så är det bara.... Jag har ju dessutom en hemlig dröm om att kunna börja hoppträna i höst också (- skratta inte ihjäl er nu....) På något vis får jag väl ta tag i lite krage och komma iväg mer regelbundet till ridbanan. Slut var jag hur som helst efter dressyrpasset!


Och nytt jobb...

Jag vet inte riktigt om jag verkligen håller på att bli gammal, eller om det är något annat. Men det tar otroligt mycket energi för mig numera när jag gör nya saker. Från och med förra veckan började jag mitt nya jobb som kurator på ett av våra större sjukhus i länet. Jag kommer vara kvar inom Primärvården på 25%, men resterande 75% ska jag alltså tillbringa på 19:e våningen i ett stort sjukhuskomplex. Det är både trafikolyckor, cancerbesked och svåra tarmsjukdomar som jag kommer tampas med. Så det kanske inte är så hemskt konstigt att jag känner mig mer som en urvriden trasa denna helgen :-). Vi får väl se hur det blir när jag blivit lite vram i kläderna...


Härliga medelålder... eller nå´t.../Kicki

 
 
Lena

Lena

3 september 2008 21:31

Härlig bild!

Ha det bra och sov gott!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards