Direktlänk till inlägg 13 september 2008

Fullt ös - ännu ej medvetslös!

Av Kicki - 13 september 2008 12:17

Nytt jobb och begränsad tid.

Det är så som mitt liv ter sig för tillfället. Precis just nu SKA jag egetligen ägna mig åt att skura marsvinslådor, men det ÄR ju så mycket mer lockande att sätta sig vid sin lilla dator en stund i stället. Sanning att säga så har jag knappt tittat på datorn under två veckor... Som pliktskyldigast har jag bara kollat av mejlen ifall det vart något viktigt som jag helst inte ska missa. Det brukar det ju ni inte vara... ;-)


Mina små bebisar växer och frodas - precis som det ska vara.

De har hunnit bli två vecko nu, och är riktigt apsöta! Vid 2 - 3 veckors ålder tycker jag lunkarya ungar är som sötast faktiskt. De har börjat få lite längre päls och ser sådär underbart bulliga ut. Efter 5 veckor ser de mer ut som rufsiga igelkottar :-)! Jag har bestämt mig för att jag bara ska behålla hanen. Han är klart bäst i kullen och ser ut att få en närmast perfekt päls. Han är dessutom bra i kroppen, det är bara öronen som det finns ett och annat att muttra om... Honorna ser bra ut de med, men är lite mjukare i pälsen. En av dem är redan tingad - Solstråle. Vi får väl se om jag lyckas få iväg även Solstrimma när hon fortfarande är liten bebis. Marsvin växer otroligt fort, och redan när de är 2 månader så ser de nästan "vuxna" ut.


Svampskogen kallar!

Jag verkligen SKA ta mig i alla kragar jag har idag - eller i morgon och ge mig ut på svampjakt från hästryggen. Tänkte nästan kombinera två roliga saker samtidigt. Med tjocka benskydd på märren så går det bokstavligt talat att gå över stock och sten i jakt på skogens guld! Tyvärr är vildsvinen otroligt ihärdiga i SITT letande efter samma sak, så ofta kommer man för sent... De rensar verkligen rubbet! Vi har stött på vildsvin några gånger när vi varit ute i skogen Wossna och jag, men det är hittills alltid grisarna som blivit räddast. Häromkring började nästan bli en liten "industri" med vildsvinsjakt, så överallt i skogen stöter man på utfodringsplatser. Wossna är ganska skeptisk till dessa ofta ganska stinkande områden, men hon går snällt förbi dem. Det är tur att jakten bedrivs företrädelsevis nattetid - annar skulle jag nog snart inte våga ge mig ut i skogen. SÅ många matställen finns det alltså...


Dammsugarvals

Om jag känner mig riktigt ordentligt duktig, så kanske jag lyckas klämma in en date med dammsugaren idag också. Min tvätthög (alltså - enbart mina egna kläder) har antagit en lite väl omfångsrik kulle, så det kanske blir en liten tur till strykbrädan också i helgen. Men framför allt så ska jag NJUTA av att det är sol, och att det är härligt klar luft OCH att jag är ledig :-).


Septemberoptimism/Kicki

 
 
Lena

Lena

14 september 2008 10:10

Hm, jag tycker det är lite läskigt med vildsvin!
Dom säger att dom blir fler och fler här hos oss också!

Ha en skön söndag!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kicki W

14 september 2008 22:17

Jo, de ÄR stora och raggiga. Men med tanke på hur många det faktiskt finns i skogarna här omkring, så är de antagligen ganska fredliga varelser eftersom man så sällan hör att någon råkar illa ut. Värst är det tydligen för hundar....

Min söndag VAR skön!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards