Direktlänk till inlägg 16 september 2008

Tisdagshälsning

Av Kicki - 16 september 2008 22:58

Tisdagar är min "lugna" dag.

Det är den dagen i veckan som jag inte åker så långt bort för att jobba, bara ca 2,5 mil. Jag kan vara hemma tills ungarna har gått till bussen som tar dem till skolan, och det känns numera faktiskt som ren och skär lyx! Annars har jag ju åkt långt innan de kliver upp numera. Det är maken som får "lyxa" i stället vanligtvis. När det inte fungerar så behöver de minsta tomtarna vara på fritids ganska tidigt, men än så länge denna höst har vi sluppit det "trasslet". Två avbokade besök idag gjorde dock att det blev lite hackigt i min planering. När jag inte vet om sådant innan så har jag ju heller inte kunnat planera in att göra något annat på den tiden. Men, det är så det är i mitt jobb...


Betydelse av ljus!

Nu märks det verkligen mycket tydligt att vi går med stormsteg mot hösten! Det är helt mörkt när jag kliver upp (inte på tisdagar än....) och det gäller verkligen att vara disciplinerad för att hinna med uteaktiviteter när man kommer hem... Jag gillar INTE att det blir mörkt! Jag älskar verkligen Sveriges årstids skiftningar, men lider en smula över att det är så mörkt under vinterhalvåret.


Höstnyhet!

Jag kunde inte låta bli utan att "trixa" lite med utseendet på min blogg. Det känns roligt att kunna följa med i årstidens växlingar även med bloggen ;-). Hoppas ni gillar den!


Höst = vackra färger!/Kicki

 
 
Åsa

Åsa

17 september 2008 16:47

Jätte härliga färger på din blogg.
Det är roligt att variera sig.

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kicki

18 september 2008 13:37

Oja, härliga färger har du minsann..rena sommaren med prästisar å allt :D
"Livet känns inte komplett utan en trädgård"!
Kramar

 
Ingen bild

Kicki W

18 september 2008 16:07

Ja visst är det?? Hösten är ju färgsprakande, så även om man är en blek nordbo så kan man ju i alla fall få spraka till lite :-)

 
Lena

Lena

18 september 2008 20:55

Här kommer en torsdags hälsning ; )))

Kramisar Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards