Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Kicki - 1 januari 2009 22:32

Jaa, här händer det grejor varje dag numera...!

Idag har Humlan fått sina små. Eller, små och små... Det var ganska rejäla killar hon klämde fram faktiskt. Jag kände på henne igår och kunde konstatera att hon var öppen och mjuk. Det kändes inte alls bra faktiskt med tanke på att det skulle smälla och raketas en hel del just denna natt. En marsvinshona som blir väldigt stressad kan det gå galet för när hon ska få sina små. Men som tur var så väntade hon tills idag mitt på dagen. Jag fick vara med om den födseln också :-)!! Den ene killen ser ut till att få hyfsat bra päls faktiskt, och har fått sin mors stooora ögon! Han får heta Virus har jag nog tänkt. Han är i princip helt vit men har en fläck över ena ögat av goldenagouti, och så tror jag att det är ytterligare en liten pyttefläck av golden strax intill. Söt är han naturligtvis. Brorsan är en riktigt rejäl hane i golden/white - och så är han peruan... När en lunkarya får en peruanune så är den inte precis av utställningskvalité i pälsen, då det ofta finns flera extra virvlar. Men han har också stora härliga ögon, och kommer bli ett alldeles utmärkt sällskapsmarsvin! Denne baddare fick heta Viggo. Bilder kommer så småningom.


I väntan på bebisbilder från sista kullen så kommer här i stället min Wossna...

Bilden är tagen strax innan jul när det helt plötsligt blev riktig vargavinter här. Vacker - eller hur?


Wossna

Wossna ox född 1996

e. Luxor ox

u. Walewska ox

Uppfödare: Hans "Emil" Stodell

Ägare: Kicki Westerdahl (sedan 1997 faktiskt!)


Ha en riktigt bra fortsättning på det nya året!/Kicki W

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards