Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Kicki - 17 januari 2009 12:20

 Närmast kameran Welwette ox e. Om El Tanam ox u. Wossna ox, och bakom henne Wossna ox e. Luxor ox u. Walewska ox.


Bloggar är fulla av samma suckar.

Tiden går väldigt fort! Vid vissa hållplatser under året så stannar man till och förundras varje år att det redan gått ett år sedan sist. Jag tror att jag har slutat att deppa ihop över vad jag borde ha åstadkommit under den tid som gått sedan sist. Men jag är inte säker... Lite käckt brukar man ju utbrista att det är enbart på barnen man ser att åren går. Och visst är det sant - att det är barnen som åldras snabbast! Det är en ganska stor skillnad mellan min yngste som snart blir 10 och min äldste som snart blir 19 - och för mig själv så är ju 9 år ingenting ;-).


Jag har alltså passerat en av dessa årshållplatser.

Denna gång är det min egen födelse som uppärksammats. Eller - egentligen inte :-)!! Jag fyllde i torsdags, och det var INGEN av sönerna som uppmärksammade detta över huvud taget. Ska jag vara helt ärlig så fanns det inte i mitt minne heller. Det var när äldste sonens flickvän skickade ett SMS som jag blev påmind. (Typiskt att det skulle vara en tjej som kom ihåg det först!). Mannen ringde på min mobil ett par timmar senare. Han har nämligen inte varit hemma under senare delen av veckan, utan det är jag som har skött ruljansen tillsammans med god hjälp av sönerna här hemma.


Jag vet inte om det skulle göra någon skillnad om jag hade döttrar!

Äldste sonen skickade iväg ett SMS mitt på dagen, men då var hans flickvän redan en halv dag före honom... :-D! Väl hemma så fick jag grattiskramar av mina söner, och 15:åringen hade köpt en toblerone till mig. Han lagade sedamera mat, och vi blev bjudna på spagetthi och ketchup! Kanske inte en kulinarisk höjdpunkt, men om ni fattar vad jag uppskattade att slippa laga mat den dagen!! Resten av ungarna tycker ju dessutom att denna meny är helt ok... Och det smakade inte alls illa.


Nu är det nog i alla fall slut för denna gång.

Julen alltså. Vi ska väl fira mig på något sätt med lite middag där vi alla försöker samla oss kring samma matbord. Men annars kommer helgen att präglas av att städa ut julen. Jag har sedan barnsben haft kvar julgranen tills min födelsedag är över. Näst äldste sonen fyller 17 på måndag, men han har inga som hels önskningar att behålla julen över sin hållplatsdag. 17 år!!! Det ÄR på ungrna man märker att tiden har rusat förbi..! Jag har inga som helst problem med att komma ihåg när han föddes, och det känns ju som "igår"...


Kram från en 44:åring/Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards